Pallis Alexandros
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια φωτογραφία του λογοτέχνη Αλέξανδρου Πάλλη, από το βιβλίο «Η Παλαιότερη πεζογραφία μας», εκδόσεις Σοκόλη (Αθήνα 1997). Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1851, αλλά κατάγονταν από την Ήπειρο και πέθανε στο Λίβερπουλ της Αγγλίας το 1935. Μετά την αποφοίτησή του από το Γυμνάσιο, φοίτησε στην φιλοσοφική σχολή του Εθνικού Πανεπιστήμιου, αλλά διέκοψε τις σπουδές του για να μετακομίσει στην Αγγλία όπου ασχολήθηκε με το εμπόριο. Παράλληλα με το εμπόριο δημοσίευσε πολλά έργα ακόμα και για παιδιά όπως το «Τραγουδάκια για τα παιδιά». Σημαντικότερο έργο του Πάλλη θεωρείται η μετάφρασή της «Ιλιάδας» του Ομήρου στη δημοτική και σε δεκαπεντασύλλαβους στίχους. Άλλη πολύ γνωστή μετάφραση του Πάλλη ήταν αυτή των Ευαγγελίων στη δημοτική, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Ακρόπολις σε συνέχειες. Αυτή η μετάφραση προκάλεσε σάλο, που οδήγησε στα αιματηρά επεισόδια που έγιναν γνωστά ως «Ευαγγελικά». Το ενδιαφέρον του για την ενίσχυση του δημοτικισμού υπήρξε αμείωτο, καθώς χάρις στην οικονομική του άνεση, ενίσχυσε χρηματικά λόγιους διευκολύνοντας την έκδοση έργων τους.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας, μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για συζήτηση και έρευνα σχετικά με την ζωή και το έργο του Αλέξανδρου Πάλλη. Μπορούν στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής μάθησης, οι ομάδες των μαθητών να εστιάσουν σε κάποια σημαντικά έργα του, ώστε να τα παρουσιάσουν στην ολομέλεια. Επίσης, μπορούν να μελετήσουν τις αξιόλογες μεταφράσεις, κυρίως της Ιλιάδας που είναι και διδακτικό αντικείμενο για τους μαθητές του Γυμνασίου, αλλά και τα παιδιά του Δημοτικού μπορούν να ασχοληθούν, λόγω της δημοτικής γλώσσας που χρησιμοποιεί. Τέλος, στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών,στις μεγαλύτερες τάξεις, οι μαθητές θα μπορούσαν να γνωρίσουν το έργο του «Νέα Διαθήκη» όπως την έλεγε δηλαδή η μετάφραση των Ευαγγελίων στη Δημοτική και να ερευνήσουν το λόγο για το οποίο υπήρξε αυτή η έντονη αντίδραση και τα επεισόδια που έγιναν γνωστά ως «Ευαγγελικά»


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Topics TopicsTopics > Religion ReligionReligion
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Topics TopicsTopics > History HistoryHistory
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE