Δροσινης Γεωργιος
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια ελαιογραφία η οποία παρουσιάζει από την μέση και πάνω, έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες ποιητές τον Γεώργιο Δροσίνη. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1859 και πέθανε επίσης στην Αθήνα το 1951. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, ήταν επίσης πεζογράφος και δημοσιογράφος. Μαζί με τον Κωστή Παλαμά και Νίκο Καμπά, ήταν οι πρωτοπόροι της Νέας Αθηναϊκής Σχολής, η οποία καθιέρωσε τη Δημοτική, σε αντίθεση με την προγενέστερη Α’ Αθηναϊκή Σχολή με το επιτηδευμένο και πομπώδες ύφος. Γεννήθηκε σε ένα αρχοντικό της Πλάκας από αριστοκρατική οικογένεια, με καταγωγή από το Μεσολόγγι. Το 1918 αγόρασαν μαζί με τον αδελφό του το σπίτι του Θείου τους Διομήδη Κυριακού στην Κηφισιά, το οποίο μετονομάστηκε σε έπαυλη Αμαρυλλίδα και έζησε εκεί μέχρι το τέλος της ζωής του. Το σπίτι αυτό σήμερα είναι ιδιοκτησία του Δήμου Κηφισιάς και στεγάζει τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κηφισιάς από το 1991 και το Μουσείο Δροσίνη από το 1997.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας και Λογοτεχνίας, ώστε με αφορμή την εικόνα να αναγνωρίσουν τον ποιητή και να συζητηθούν θέματα σχετικά με τη ζωή του, το πλούσιο έργο του και την συνεισφορά του στην Νεοελληνική ποίηση. Θα μπορούσε η εικόνα να γίνει η αφορμή για μια έρευνα, σχετικά με τη διαφορά της παλιάς γενιάς ποιητών (Α’ Αθηναϊκή Σχολή) και της νέας γενιάς (Νέα Αθηναϊκή Σχολή) που εκπροσωπούσε ο ποιητής. Στα πλαίσια της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, θα μπορούσε κάθε ομάδα μαθητών να αναλάβει να ασχοληθεί με ένα έργο του ποιητή και να το παρουσιάσει στους υπόλοιπους. Επίσης στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών οι μαθητές θα μπορούσαν να ασχοληθούν και να εκφράσουν με εικαστικό τρόπο τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν από την ανάγνωση ενός ποιήματος του Γ.Δροσίνη. Τέλος, στα πλαίσια των προγραμματισμένων εκπαιδευτικών επισκέψεων μπορούν να επισκεφθούν την έπαυλη Αμαρυλλίδα, ώστε να αποκτήσουν μια πιο σφαιρική άποψη για το έργο του ποιητή.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Poems - Songs Poems - SongsPoems - Songs
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary genres and types Literary genres and typesLiterary genres and types > Poetry PoetryPoetry
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
constructivist > cognitive apprenticeship
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ιακωβίδης Γεώργιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΥΓΚΕΛΑΚΗΣ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE