Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής αλλά και της Ιστορίας, ώστε να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τα επαγγέλματα και την εξέλιξή τους στο πέρασμα των χρόνων. Η φωτογραφία μπορεί να είναι η αφορμή για έρευνα και συζήτηση για το επάγγελμα του Σιδηρουργού το οποίο έφτασε μέχρι τις μέρες μας, αλλά συγκρίνοντας τον τρόπο λειτουργίας και τον εξοπλισμό του χώρου εργασίας, τότε και τώρα, θα ανακαλύψουμε τεράστιες διαφορές με την σύγχρονη τεχνολογία να έχει τον πρώτο λόγο στον εκσυγχρονισμό του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Παράλληλα μπορεί να συζητηθεί και το επάγγελμα του πεταλωτή που άνθιζε κάποτε και σήμερα δεν υφίσταται. Τέλος, αν υπάρχει η δυνατότητα μπορεί να προγραμματιστεί μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε κοντινό Σιδηρουργείο, ώστε να δουν οι μαθητές τον τρόπο λειτουργίας και τα σύγχρονα μηχανήματα στο χώρο και να αναδυθεί η διαφορά σε σχέση με το Μαθησιακό Αντικείμενο που μελετούν.