Ο βασιλιας και το κινημα του 1909
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο αρθρογράφος του περιοδικού «Ο Νουμάς» (τόμος 7, αρ. 356) με το ψευδώνυμο "Στρατοκόπος" διατυπώνει την άποψη ότι ο βασιλιάς Γεώργιος Α΄, μετά το κίνημα του 1909, δεν πρέπει να υλοποιήσει την απειλή παραίτησής του, αλλά να παραμείνει στον θρόνο, συνδράμοντας προκειμένου να απαλλαγεί το ελληνικό κράτος από την ευνοιοκρατία και τη ρουσφετολογία.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στο μάθημα της Ιστορίας, το άρθρο του «Νουμά» μπορεί να πυροδοτήσει τη συζήτηση για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που οδήγησαν στο στρατιωτικό κίνημα του 1909, επικεφαλής του οποίου ήταν ο συνταγματάρχης του πυροβολικού Νικόλαος Ζορμπάς. Οι μαθητές να καταγράψουν τα διαχρονικά προβλήματα του ελληνικού κράτους, όπως αποτυπώνονται στο άρθρο, τα αιτήματα των κινηματιών (μεταρρυθμίσεις στον στρατό, στη διοίκηση και στην παιδεία, δίχως καθεστωτική αλλαγή, επιβολή δικτατορίας, συνταγματική τροποποίηση ή κατάργηση της κυβέρνησης), τις σχέσεις του στρατού και των ανακτόρων (οι κινηματίες ζητούσαν την απομάκρυνση του διαδόχου Κωνσταντίνου και των υπόλοιπων πριγκίπων από το στράτευμα, πράγμα που ενόχλησε τον βασιλιά). Στο πλαίσιο συνεργατικής ερευνητικής δραστηριότητας, να μελετήσουν τον ρόλο που, μετά το κίνημα του 1909 και έως το 1967, άρχισε να παίζει ο στρατός στις πολιτικές εξελίξεις.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Στρατοκόπος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΖΩΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΤΡΕΧΛΗ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE