Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής γλώσσας, της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Ιστορίας και της Μουσικής, ώστε με αφορμή τα συγκεκριμένα στρατιωτικά ποιήματα-τραγούδια να γνωρίσουν οι μαθητές τους ποιητές, να αναζητήσουν τα βιογραφικά τους και επιπλέον να κατανοήσουν ότι τα ιστορικά γεγονότα και οι εθνικοί αγώνες εμπνέουν τους πνευματικούς ανθρώπους κάθε εποχής και επηρεάζουν κάθε μορφή τέχνης. Οι μαθητές μέσα από δομημένα φύλλα εργασίας μπορούν να βρουν τα θέματα των ποιημάτων, να αντλήσουν πληροφορίες για τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρονται σ’ αυτά, να αναζητήσουν στο διαδίκτυο όσα είναι μελοποιημένα, να μιλήσουν για τα συναισθήματα που προκαλούν στους ίδιους αλλά και στους ανθρώπους της εποχής που γράφτηκαν και να κάνουν σύγκριση με το Θούριο του Ρήγα αλλά και με ποιήματα της εποχής του Πολυτεχνείου. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές μπορούν να συγκεντρώσουν ποιήματα που αφορούν τους εθνικούς αγώνες όλων των εποχών και να δημιουργήσουν έναν κατάλογο με ποιήματα –όσα από αυτά προσφέρονται- για θα αξιοποιηθούν σε σχολικές γιορτές ή στα πλαίσια των επετειακών μαθημάτων της Γλώσσας και των δυο βαθμίδων, καθώς και να τα εικονοποιήσουν ή να δημιουργήσουν μια ψηφιακή αφήγηση. Επιπλέον, προτείνεται να αξιοποιηθεί διδακτικά ο τρόπος γραφής της ελληνικής γλώσσας στις αρχές του 20ού αιώνα και να γράψουν οι ίδιοι στρατιωτικά ποιήματα- εμβατήρια.