Πλους και περιηγησις εις Σαμον (1864)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό είναι ένα μέρος ενός άρθρου του Μιλτιάδη Ι. Βρατσάνου, που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες το 1864 στην εφημερίδα ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ και περιλαμβάνει περιήγηση και ξενάγηση σε ολόκληρο το νησί της Σάμου και στα αξιοθέατά της. Ο Μιλτιάδης Ι. Βρατσάνος (1837 – 1913) ήταν συγγραφέας και παιδαγωγός. Γεννήθηκε στα Ψαρά, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας και παιδαγωγικής στην Ελβετία και στη Γερμανία. Επέστρεψε στην Ελλάδα και διορίστηκε διευθυντής του διδασκαλείου της Αθήνας και επιθεωρητής των Δημοτικών σχολείων (1891). Δημοσίευσε τα έργα "Ο Μαυρογένης ή παιδαγωγικόν εγκόπλιον του λαού" (1869), "Περί τεχνικής αναγνώσεως και απαγγελίας" (1888), "Περί φιλοσοφίας παρ' ΄Ελλησιν" (1903). Από το 1883 ως το 1887 κυκλοφόρησε και διεύθυνε το περιοδικό "Το Παιδαγωγικό Σχολείο".

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος της Γεωγραφίας και της Ιστορίας, αλλά και σε ερευνητική εργασία ή βιωματική δράση με θέμα τον τουρισμό. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη νήσο Σάμο μέσα από μια παλιά περιήγηση και περιγραφή, δημοσιευμένη το 1864 σε άρθρο του περιοδικού ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ. Στο πλαίσιο συνεργατικής μεθόδου θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν παλαιότερες περιγραφές και ταξιδιωτικούς οδηγούς για τη νήσο Σάμο και να κάνουν συγκρίσεις με οδηγούς και περιγραφές γιατη σημερινή εικόνα και κατάσταση του νησιού σήμερα. Επίσης, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να αναζητήσουν τη σημασία της καταγωγής του Πυθαγόρα από τη Σάμο για την πνευματική και πολιτιστική εξέλιξη του νησιού. Ταυτόχρονα στο πλαίσιο διαθεματικής προσέγγισης, θα μπορούσ ε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν τη σημασία και την αξία του τεχνικού έργου της Σάμου με το όνομα Ευπαλίνειο ΄Ορυγμα και να το συγκρίνουν με σύγχρονα μεγάλα τεχνικά έργα π.χ. το μετρό της Αθήνας. Παράλληλα, θα μπορούσε να ανατεθεί στους μαθητές να διερευνήσουν τη δραστηριότητα και τα έργα του τυράννου Πολυκράτη της Σάμου και να τα συγκρίνουν με τα έργα άλλων τυράννων π.χ. του Πεισίστρατου στην Αθήνα. Ιδιίτερα χρήσιμο για το μάθημα της Γεωγραφίας θα ήταν να ανατεθεί στους μαθητές να δημιουργήσουν διαφορετικά είδη χαρτών της νήσου Σάμου (π.χ. γεωλογικός,οικομομικός ή τουριστικός χάρτης) ή να αναζητήσουν χάρτες του νησιού, όπως τους σχεδίασαν παλαιοί χαρτογράφοι. Τέλος στα πλαίσια της Τοπικής Ιστορίας θα μπορούσε να διοργανωθεί μια εκπαιδευτική εκδρομή σε τόπους που περιγράφονται στο άρθρο, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν μια πιο εμπεριστατωμένη άποψη σχετικά με την κατάσταση, στην οποία βρίσκονται σήμερα τα φυσικά ή τα αρχαιολογικά μνημεία του νησιού


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Cities CitiesCities
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Culture and Grammatology Culture and GrammatologyCulture and Grammatology
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Μ. Ι. Βρατσάνος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΤΖΟΥΑΝΑΚΗ, ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΚΟΣ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE