Κριτικη βιβλιων και περιοδικων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια σελίδα πληροφόρησης και κριτικής βιβλίων, περιοδικών, που δημοσιεύονταν στο περιοδικό «η Αλεξανδρινή Τέχνη». Ήταν ένα μηνιαίο λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό περιοδικό που εκδιδόταν στην Αλεξάνδρεια από το 1926 έως το 1931. Το περιοδικό επικέντρωνε το ενδιαφέρον του στην καβαφική ποίηση και γι’ αυτό συνεργάζονταν με συγγραφείς που κατά κύριο λόγο εκτιμούσαν το έργο του ποιητή. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για βιβλία και περιοδικά που εκδίδονταν την ίδια εποχή (1926 – 1931) στην Αλεξάνδρεια όπως τα: Semaine Egyptienne, Cinegraphe Journal, Magazine Egyptien, Παναιγύπτια, Ερμής, Νέα Ζωή, Αργώ, Οθόνη, Νείλος, Έρευνα και Πανόραμα. Η Αλεξανδρινή Τέχνη απασχόλησε και άλλα περιοδικά της εποχής - όπως ο Φιλότεχνος του Βόλου, η Αναγέννηση, τα Ελληνικά Γράμματα, τα Νεοελληνικά Γράμματα, η Ιόνιος Ανθολογία, η Νέα Εστία κ.α. - κάποια από τα οποία αναφέρονται με τιμητικά και άλλα με επικριτικά σχόλια σ’ αυτήν. Μέσα από τα σχόλια του συγγραφέα, διαφαίνεται η κοινωνικοπολιτιστική ζωή της Αιγύπτου και της Ελλάδας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται η μελέτη και άλλων λογοτεχνικών και φιλολογικών περιοδικών της εποχής, με στόχο τη διερεύνηση και σύγκριση των βιβλίων και περιοδικών, που εκδίδονταν και παρουσίαζαν τα κοινωνικοπολιτισμικά δρώμενα της Αλεξάνδρειας και της Ελλάδας. Οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με τα πιο αξιόλογα περιοδικά της εποχής, να αναφερθούν στους συγγραφείς που τα πλαισίωναν και να σχολιάσουν την εικονογράφηση, το ύφος και τη μορφολογία τους. Επιπρόσθετα, μπορούν να καταγράψουν τα βιβλία της βιβλιοθήκης του σχολείου τους, να αναφέρουν τους συγγραφείς που τα έγραψαν, να σχολιάσουν το περιεχόμενό τους περιληπτικά και να παρουσιάσουν τα στοιχεία τους σε όλους τους μαθητές του σχολείου, προκειμένου αυτά να γίνουν γνωστά και να κεντρίσουν το ενδιαφέρον σε όποιον θέλει να τα διαβάσει, ανάλογα με το περιεχόμενό τους. Ο/η εκπαιδευτικός υποστηρίζει, καθοδηγεί και διανέμει ανάλογα τα βιβλία προς εργασία στους μαθητές.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
0:15:00
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/3880
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Presentation - Review Presentation - ReviewPresentation - Review
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: [Ανωνύμως]
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΝΗ ΚΙΟΥΣΗ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE