Αφού γίνει η ανάγνωση του διηγήματος ο εκπ/κός θα θέσει τις κατάλληλες ερωτήσεις, ώστε οι μαθητές να το κατανοήσουν και να εντοπίσουν σε αυτό τα βασικά στοιχεία δομής ενός διηγήματος, δηλαδή τον τρόπο με τον οποίο εισάγει τον αναγνώστη στον τόπο, στον χρόνο και στους χαρακτήρες, το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ήρωας, πώς περιπλέκεται η υπόθεση με την προσπάθειά του να λύσει το πρόβλημα,την κλιμάκωση και την επίλυση του προβλήματος -είτε επιτυχώς είτε ανεπιτυχώς- και τέλος το ηθικό δίδαγμα. Μπορούν να αναζητήσουν και άλλα διηγήματα, άλλων συγγραφέων της ίδιας εποχής π.χ. του Βιζυηνού, του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη κ.ά. και να τα συγκρίνουν ως προς τα παραπάνω χαρακτηριστικά.