Για τους μαθητές του δημοτικού συνίσταται η αφηγηματική αξιοποίηση (αναδιήγηση) του κειμένου, η αποκωδικοποίηση του αφηγηματικού μέρους και η χρήση διαλόγων, η αποτύπωση της εικαστικής έκφρασης με τη σκιαγράφηση των ηρώων και τέλος, η δραματοποίηση για την ανάπτυξη του επικοινωνιακού στοιχείου μέσα από παιχνίδι ρόλων. Για τους μεγαλύτερους μαθητές (γυμνασίου και λυκείου) μπορεί να αξιοποιηθεί το διήγημα με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών: α) με τεχνικές αναζήτησης πληροφοριών από το διαδίκτυο, βιογραφικών στοιχείων και περισσότερων έργων του Παπαδιαμάντη, β) με τη δημιουργία διαφανειών με το πρόγραμμα Powerpoint και χρήσης υπερσυνδέσμων, γ) με χρήση λογισμικού επεξεργασίας εικόνας (ζωγραφική), ήχου και βίντεο δ) με χρήση λογισμικού διαδραστικού παραμυθιού και ε) με χρήση μιας πολυμεσικής εφαρμογής ( προτείνεται το mediator ως ένα πρόγραμμα συγγραφής εφαρμογών πολυμέσων), στο οποίο μπορούν να ενσωματώσουν όλα τα προηγούμενα στοιχεία και να δημιουργήσουν σελίδες. Ο/η εκπαιδευτικός συμπαρίσταται και καθοδηγεί σε όλες τις φάσεις της μάθησης τους μαθητές.