Το Μ. Α. μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της άμεσης διδασκαλίας για την επαφή και εξοικείωση των μαθητών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας με το κειμενικό είδος του άρθρου αλλά και στο μάθημα της ιστορίας με το ζήτημα του γλωσσικού διχασμού, καθώς τοποθετεί ζήτημα της γλωσσικής Μεταρρύθμισης που ταλάνισε για δεκαετίες το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο. Οι μαθητές όλων των βαθμίδων μπορούν να ασχοληθούν με αυτά τα ζητήματα σε διαφορετικό επίπεδο εμβάθυνσης ανάλογα με τη βαθμίδα φοίτησης. Οι μαθητές μπορούν επίσης τόσο κατά την υλοποίηση των Project της ευέλικτης ζώνης, όσο και κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων των Ερευνητικών εργασιών στο γυμνάσιο να αξιοποιήσουν το μαθησιακό αντικείμενο ως πηγή και να διερευνήσουν ιστορικά και ιδεολογικά τα επιχειρήματα των αντιπάλων τάσεων σχετικά με τη γλωσσική Μεταρρύθμιση αλλά και τις απόψεις και την επιχειρηματολογία των Γερμανών γλωσσολόγων για το ίδιο ζήτημα. Παράλληλα το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει πηγή για τη συγκριτική μελέτη άρθρων επικαιρότητας εκείνης της εποχής σε σχέση με τη σύγχρονη εποχή σε θέματα σχετικά με το σκοπό που υπηρετούν, το κοινό στο οποίο απευθύνονται, τη θεματολογία και τη δομή του άρθρου, τη γλώσσα που επιλέγει ο συγγραφέας, το περιεχόμενο, το ύφος, τους τρόπους πειθούς που αξιοποιεί.