Chrysafis Ioannis (1873-1932)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για αναπαραγωγή εικόνας του πρωτοπόρου γυμναστή, δασκάλου και οραματιστή Ιωάννη Χρυσάφη ο οποίος διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση του πλαισίου διεξαγωγής του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο Ιωάννης Χρυσάφης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1873. ήταν αθλητής του περίφημου Κεντρικού Γυμναστηρίου του Ιωάννη Φωκιανού ενώ το 1893 εργάστηκε ως γυμναστής σε δημόσιο σχολείο. Εισηγήθηκε την αντικατάσταση του γερμανικού με το σουηδικό σύστημα εκγύμνασης και επεδίωξε να εναρμονίσει τους κανονισμούς του ελληνικού αθλητισμού με αυτούς που ίσχυαν στην Ευρώπη. Παρουσίασε σχετικό συγγραφικό έργο και επήρε μέρος στη διοργάνωση των αγώνων του 1896. Μετεκπαιδεύτηκε στη Στοκχόλμη και δίδαξε στη Σχολή Γυμναστών. Με την άνοδο του Βενιζέλου στην εξουσία έλαβε διάφορα αξιώματα σχετικά και έφτασε Διευθυντής του Τμήματος Σωματικής; Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας. Οι εκσυγχρονιστικές του προτάσεις εντάσσονται στο γενικότερο κίνημα της "Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης" (1917-1020) Αναβάθμισε το διετές Διδασκαλείο της Γυμναστικής σε τριετή Γυμναστική Ακαδημία (1930) κατά τα πρότυπα ευρωπαϊκών ανάλογων ινστιτούτων ενώ ταυτόχρονα κατόρθωσε να διπλασιάσει τις ανά την επικράτεια θέσεις των γυμναστών. Βασική του φιλοσοφία ήταν το ότι η γυμναστική έχει ευεργετική ψυχοσωματική εκπαίδευση στους νέους και το ότι μεγαλύτερη αξία έχει η ευρεία εξάπλωση του αθλητισμού σε όλα τα κοινωνικά στρώματα παρά ο πρωταθλητισμός και η δημιουργία ολυμπιονικών. Απεβίωσε το 1932.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η μελέτη του βίου και του έργου του γυμναστή, συγγραφέα, δασκάλου και διανοούμενου Ιωάννη Χρυσάφη, ισοδυναμεί με τη μελέτη της εξέλιξης της αθλητικής παιδείας στη χώρα μας τις πρώτες 3 δεκαετίες του 20ου αιώνα. Ως αθλητής-γυμναστής ο Ιωάννης Χρυσάφης, έχει γράψει ένδοξες σελίδες στον ελληνικό αθλητισμό με κορυφαίο την κατάκτηση ολυμπιακού μεταλλίου το 1896. Επίσης δραστηριοποιήθηκε επανειλημμένα ως επιστημονικός σύμβουλος των ελληνικών ολυμπιακών αποστολών. Ως παράδειγμα δασκάλου και μεταρρυθμιστή της αθλητικής παιδείας στη χώρα, παράλληλα με την "Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση" του 1917-1920, διαμόρφωσε τις συνθήκες προετοιμασίας των νέων γυμναστών, βελτίωσε τις επαγγελματικές τους προοπτικές, εισήγαγε πρωτοποριακά ευρωπαϊκά συστήματα γυμναστικής, αύξησε τους σχολικούς αθλητικούς χώρους, εναρμόνισε τους κανονισμούς πλείστων αθλημάτων στην Ελλάδα με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς. Γενικά μπορεί να μελετηθεί ως ένας από τους εκσυγχρονιστές της αθλητικής παιδείας με έργο ισάξιο (στο πεδίο του) με αυτό των Γληνού και Δελμούζου. Ο Ιωάννης Χρυσάφης μπορεί να προβληθεί ως διανοούμενος του αθλητισμού με βαθιά κοινωνική συνείδηση. Κατανόησε από νωρίς και προπαγάνδισε τη μεγάλη αξία του μαζικού αθλητισμού όχι μόνο για τα σωματικά οφέλη που προσέφερε αλλά και για την ευεργετική ψυχική και παιδαγωγική του επίδραση.Σήμερα που ο μαζικός αθλητισμός προωθείται ως βασικό στοιχείο του σωματικού και πνευματικού "ευ ζην" οφείλουμε να μελετάμε το έργο τους και να αποδίδουμε τον προσήκοντα φόρο τιμής στους πρωτοπόρους του, όπως τον Ιωάννη Χρυσάφη.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Lifelong Exercise Lifelong ExerciseLifelong Exercise > Exercise for health Exercise for healthExercise for health
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Physical Education Physical EducationPhysical Education > Sports - Dance Sports - DanceSports - Dance > Gymnastics GymnasticsGymnastics
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE