Kriezis Antonios (1796-1865)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για λιθογραφική αναπαράσταση εικόνας (ελαιογραφίας) του πλοιοκτήτη, αγωνιστή της επανάστασης του 1821 και πολιτικού Αντώνιου Κριεζή. Ο Αντώνιος Κριεζής γεννήθηκε το 1796 στη Τροιζήνα. Καταγόταν από γνωστή οικογένεια της Ύδρας. Εργάστηκε στην αρχή ως ναυτικός και μετά ως κυβερνήτης σε οικογενειακό πλοίο. Η συμμετοχή του στην επανάσταση του 1821 ξεκίνησε από την Ύδρα. Από τα σημαντικότερα πολεμικά γεγονότα της επανάστασης που εμφανίζεται να συμμετέχει, ήταν: Ο βομβαρδισμός της πολιορκούμενης Χαλκίδας για βοήθεια των επαναστατών, η συμμετοχή σε ναυτικές επιχειρήσεις στη Σάμο (1821), στη ναυμαχία των Σπετσών (1822), στις ναυμαχίες Μεθώνης και Γέροντα (1825), η συμμετοχή μαζί με τον Κανάρη, στην προσπάθεια πυρπόλησης του αιγυπτιακού στόλου στην Αλεξάνδρεια (1825) κ.α. Το 1828 του ανατέθηκε από τον τότε κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια η αρχηγία ναυτκής μοίρας με σκοπό την πάταξη της πειρατείας. Επί Όθωνος έγινε αντιναύαρχος και υπουργός των Ναυτικών (1836) ενώ το 1849 ανέλαβε πρωθυπουργός διαδεχόμενος τον Κωνσταντίνο Κανάρη. Επί βασιλέως Γεωργίου του Α' ανέλαβε σύμβουλος επί Ναυτικών Θεμάτων και επίτιμος υπασπιστής. Είχε συμμετοχή στην υπόθεση "Πατσίφικο" (1850) στον οποίο ως πρωθυπουργός είχε αρνηθεί την καταβολή αποζημιώσεως με αποτέλεσμα να υποστεί η Ελλάς οικονομική ζημία λόγω του αποκλεισμού από τον Αγγλικό στόλο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η μελέτη του βίου και των πεπραγμένων του Αντώνιου Κριεζή ως πλοιοκτήτη, επαναστάτη και πολιτικού, μπορεί να αξιοποιηθεί κυρίως προς τρεις κατευθύνσεις. Αφενός ο προεπαναστατικός ιδιωτικός του βίος μας δείχνει τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις με τις οποίες εύπορα ναυτικά νησιά όπως ήταν η Ύδρα και οι εύποροι καραβοκυραίοι τους, αποφάσισαν να ενταχθούν στον κοινό αγώνα. Μπορούμε να ιδούμε τους αρχικούς δισταγμούς τους και τον τρόπο που τελικά συμμετείχαν και διέθεσαν τις μεγάλες ναυτικές τους περιουσίες. Στη συνέχεια, μέσα από τη ζωή του Κριεζή, μπορούμε να ιδούμε τον τρόπο με τον οποίο επιθυμούσαν να επηρεάζουν την κεντρική πολιτική σκηνή και τις αποφάσεις της. Σε δεύτερο επίπεδο, παρακολουθώντας την πολεμική δράση του Αντώνη Κριεζή, μπορούμε να ιδούμε πως ξετυλίγεται παράλληλα το μεγαλύτερο μέρος των γεγονότων του απελευθερωτικού αγώνα στη θάλασσα. Ο Κριεζής συμμετέχει στα περισσότερα ναυτικά πολεμικά συμβάντα, από τις πρώτες μέρες της έναρξης της επανάστασης μέχρι και τα χρόνια των πρώτων ελεύθερων κυβερνήσεων. Σε τρίτο επίπεδο, κι ενώ το ελληνικό κράτος διανύει τα πρώτα χρόνια του ελεύθερου βίου του, εξετάζοντας τη συνέχεια της πορείας του Κριεζή, βλέπουμε την παράλληλη εξέλιξη των πολιτικών διεργασιών στην Ελλάδα από τα χρόνια του Καποδίστρια μέχρι και τον Όθωνα. Τεκμαίρεται η επιρροή των ξένων δυνάμεων στο παλάτι, το ανεβοκατέβασμα των κυβερνήσεων αναλόγως των υποδείξεων, οι συνέπειες στις ελληνορωσικές σχέσεις και στις επιδιώξεις εδαφικής επέκτασης της Ελλάδος. Ακόμα, η συμμετοχή του σε πολιτικά-κοινωνικά γεγονότα (όπως η υπόθεση Πατσίφικο) που εν τέλει μετατρεπόνταν σε πολεμικά) μας δίνει πληροφορίες και για το κοινωνικό κλίμα της εποχής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE