Chatzopoulos Kostas(1868 - 1920)
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για φωτογραφία του λογοτέχνη, δοκιμιογράφου και μεταφραστή Κωνσταντίνου Χατζόπουλου. Ο Κωνσταντίνος Χατζόπουλος γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1868 όπου και ξεκίνησε τις εγκύκλιες σπουδές του. Συνέχισε στο Μεσολόγγι και ολοκληρώνοντας τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εισήχθη εις τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών απ' όπου απεφοίτησε το 1888 με τη ειδικότητα του δικηγόρου. Για μικρό χρονικό διάστημα άσκησε τη δικηγορία στη γενέτειρά του αλλά γρήγορα την εγκατέλειψε μια και λόγω της μεγάλης οικογενειακής του περιουσίας δεν είχε προβλήματα βιοπορισμού. Ίδρυσε το λογοτεχνικό περιοδικό Τέχνη, που κυκλοφόρησε για έναν μόλις χρόνο (1898-1899. Από το 1900 ταξίδεψε στη Γερμανία όπου συνέχισε τις σπουδές του στη γερμανική φιλοσοφία και λογοτεχνία. Στο Πανεπιστήμιο της Δρέσδης, ίδρυσε το Αδελφάτο της Δημοτικής στο πλαίσιο του δημοτικιστικού κινήματος και πέρασε στο στρατόπεδο του σοσιαλισμού. Μετέφρασε στη δημοτική το Κομμουνιστικό Μανιφέστο και το δημοσίευσε στο περιοδικό Εργάτης του Βόλου. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1914 και άρχισε να δημοσιεύει τα διηγήματα και τα μυθιστορήματά του. Ήταν οπαδός της πολιτικής του Ελευθέριου Βενιζέλου. Του εδόθη το 1917 η θέση του διευθυντή Λογοκρισίας από την οποία παραιτήθηκε το 1919.Μετέφρασε αρκετά έργα του ευρωπαϊκού δραματολογίου όπως, μεταξύ άλλων, τον Φάουστ και την Ιφιγένεια εν Ταύροις του Γκαίτε,τον Επιθεωρητή του Ν. Γκόγκολ, την Κυρά της θάλασσας και το Όταν θα ξυπνήσουμε νεκροί του Χ. 'Ιψεν. Απεβίωσε το 1920 εν πλω ενώ βρισκόταν σε ταξίδι στο Ιόνιο

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μελετώντας τη ζωή του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου, έχουμε μια καλή εικόνα της δράσης και των έργων ενός σημαντικού υποστηριχτή της δημοτικής γλώσσας σε εποχές δύσκολες για νεωτερισμούς. Αυτοσκοπός της προσπάθειας αυτής ήταν η διάχυση σε ευρύτερα τμήματα του πληθυσμού, της γενικής μόρφωσης. Μέσα από το περιοδικό του αλλά και μέσα από την προσωπική του δράση (μεταφράσεις, ιδρύσεις συλλόγων, συγγραφή) βλέπουμε και τα περιθώρια που είχε ένας διανοούμενος της εποχής του για να προωθήσει τις ιδέες του. Ταυτόχρονα παρατηρούμε την πρώτη εισαγωγή που κάνει στο ελληνικό κοινό στο θεωρητικό και πνευματικό πεδίο των ιδεών του σοσιαλισμού. Το ατομικό συγγραφικό του έργο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια αντιπροσωπευτική εισαγωγή στην οπτική του συμβολισμού στην Ελλάδα κυρίως δε με το έργο του "Φθινόπωρο". Με αυτό το έργο ασκεί σημαντική επίδραση και καθοδήγηση στις επόμενες γενιές λογοτεχνών. Αλλά και ως μεταφραστής, έχει κάνει μια αυστηρή επιλογή, επιθυμώντας να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό επιλεγμένα έργα της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας και δραματουργίας. Γενικότερα, μελετώντας τον βίο και το έργο αυτής της πολυσχιδούς προσωπικότητας, έχουμε πόρους ταυτόχρονα για το κίνημα του δημοτικισμού,για την εισαγωγή του συμβολισμού στην ελληνική πεζογραφία και για την πρώιμη είσοδο στη χώρα των ιδεών του σοσιαλιστικού κινήματος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Symbolism SymbolismSymbolism
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Streams / Movements Streams / MovementsStreams / Movements > Symbolism SymbolismSymbolism
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > experiential learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE