Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της Γλώσσας και ειδικότερα στη μελέτη των κειμενικών τύπων-ειδών. Οι μαθητές μπορούν με αφορμή το χρυσόβουλλο, που ήταν επίσημο δημόσιο έγγραφο - διάταγμα των αυτοκρατόρων του Βυζαντίου, να δουν πώς ήταν ένα επίσημο έγγραφο εκείνης της εποχής, τι υλικά χρησιμοποιούνταν (μελάνη, περγαμηνή, σφραγίδες κλπ.), τι περιλάμβανε κ.ο.κ. Στη συνέχεια μπορούν να ζητήσουν από τον διευθυντή του σχολείου ένα σύγχρονο δημόσιο έγγραφο και να βρουν σ' αυτό τα αντίστοιχα, να κάνουν συγκρίσεις, να δουν σε τι διαφέρει το σύγχρονο δημόσιο έγγραφο από το παλιό, να αναγνωρίσουν τα κύρια στοιχεία του (συντάκτης, αποδέκτης, αριθμός πρωτοκόλλου, ημερομηνία, σφραγίδα, υπογραφή κλπ.), το μέρος όπου αυτά γράφονται κ.ο.κ. Τέλος, με αφορμή ένα σημαντικό ζήτημα που απασχολεί το σχολείο τους (π.χ. αίτημα για χορήγηση κάδων απορριμμάτων από τον Δήμο της περιοχής), μπορούν να προχωρήσουν στη σύνταξη ενός δημόσιου εγγράφου το οποίο θα απευθύνεται στον αρμόδιο φορέα για την επίλυση του ζητήματός τους.