Λιθογραφια απο τη θριαμβευτικη πυλη της αρχαιας ακροπολης στην Αδριανουπολη, Desarnod, 1829
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στο συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζεται μια λεπτομέρεια ασπρόμαυρης λιθογραφίας του A. Desarnod (1829–1830) (με μέγεθος 55 εκ. x 40 εκ.) από τη θριαμβευτική πύλη της αρχαίας ακρόπολης στην Αδριανούπολη. Ο Γάλλος ζωγράφος Auguste Joseph Desarnod, μαζί με τον επίσης Γάλλο C. Sayger, βιβλιοθηκάριο του Τσάρου Νικολάου Α΄, βρίσκονταν στην υπηρεσία του ρωσικού στρατού και συμμετείχαν στις πολεμικές επιχειρήσεις του Τσάρου ενάντια στις Οθωμανικές δυνάμεις στη διάρκεια του Ρωσοτουρκικού πολέμου 1829-1830. Και οι δύο Γάλλοι, έφτασαν στο Διδυμότειχο το 1829 και ασχολήθηκαν με την ιστορία και την καταγραφή εικόνων και μνημείων. Ειδικά ο Desarnod επιδόθηκε στην απεικόνιση μνημείων, πόλεων και περιοχών ενδιαφέροντος, ενώ ο Sayger σε αρχαιολογικές και τοπογραφικές έρευνες. Από την αποστολή αυτή προέκυψαν το «Λεύκωμα» και η «Αφήγηση» του ταξιδιού, που εκδόθηκαν το 1832 στο Παρίσι με τον τίτλο «Album de Voyage en Turquie fait par ordre de sa majesté l' Empereur Nicolas 1er en 1829 et 1830 par C. Sayger & A. Desarnod (Λεύκωμα από το Ταξίδι στην Τουρκία με απόφαση της Αυτού Μεγαλειότητας του Αυτοκράτορα Νικολάου Α’ το 1829 και το 1830 από τον C. Sayger & A. Desarnod). Οι δύο Γάλλοι είχαν ξεκινήσει στις 12 Αυγούστου 1829 από την Αγία Πετρούπολη και έφτασαν στην Οδησσό, με πλοίο ταξίδεψαν έως τον Πύργο (Burgas) για να καταλήξουν από τη χερσαία οδό στην Αδριανούπολη. Συνέχισαν προς το Διδυμότειχο, όπου τους απασχόλησαν το φρούριο, οι αρχαιότητες, οι κάτοικοι, το εμπόριο, τα προϊόντα, οι βιοτεχνίες μεταξωτών και βαμβακερών υφασμάτων, τα καπνά, τα κεραμικά, κ.ά. Η πορεία τους συνεχίστηκε στην Ανατολική και Βόρεια Θράκη, για να επιστρέψουν τελικά στην Αγία Πετρούπολη. Πέραν όμως από τις απεικονίσεις των μνημείων, συγκέντρωσαν και μετέφεραν στη Ρωσία και αριθμό αρχαιοτήτων της περιοχής και ορισμένα από αυτά εκτίθενται σήμερα στο Μουσείο Ερμιτάζ (Hermitage) της Αγίας Πετρούπολης.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές να χωριστούν σε ομάδες των δύο ατόμων και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο ιστορικά στοιχεία και εικόνες για τα μνημεία από την αρχαία ακρόπολη της Ανδριανούπολης. Στη συνέχεια με τη βοήθεια του Google Earth οι μαθητές θα περιπλανηθούν στην περιοχή και θα αναζητήσουν να βρουν το «αποτύπωμα» από τα μνημεία που βρίσκονται ακόμα εκεί. Οι ίδιες ομάδες μαθητών θα αναζητήσουν στο διαδίκτυο ιστορικά στοιχεία για τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο (1829-1830) και τα αποτελέσματα που αυτός είχε για τους τότε κατοίκους της Θράκης. Στο τέλος οι μαθητές στην ολομέλεια της τάξης θα παρουσιάσουν και θα σχολιάσουν τα ευρήματά τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να εστιάσει σε δύο σημεία: α) στη δυνατότητα που έδωσε ο Ρωσοτουρκικός πόλεμος στους δύο γάλλους να αποτυπωθούν τα αρχαία αυτά μνημεία αυτά σε χαρτί (με τη βοήθεια της λιθογραφίας) και να δοθούν παραδείγματα και από άλλες εκστρατείες (π.χ. του Ναπολέοντα στην Αίγυπτο) και β) στη μεταφορά αρχαιοτήτων της περιοχής στο Μουσείο Ερμιτάζ (Hermitage) της Αγίας Πετρούπολης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v 1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.)Ancient times (1100 B.C. - 4th century A.D.) > Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting) Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)Arts (Architecture, Ceramic Art, Plastic Art, Painting)
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > War events War eventsWar events
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE