Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Βασιλιας Όθων Α΄, Μαργαριτης, 1850
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα φωτογραφικό πορτραίτο με τη μέθοδο της δαγγεροτυπίας, του πρώτου βασιλιά της Ελλάδας, Όθων Α΄, από τον πρώτο Έλληνα φωτογράφο, τον Φίλιππο Μαργαρίτη. Ο Φρειδερίκος Λουδοβίκος Όθων Α' γεννήθηκε στο Σάλτσμπουργκ το 1815. Πρώτος βασιλιάς της Ελλάδας, από το 1832 έως το 1862. Η επιλογή του Όθωνα για τον ελληνικό θρόνο αποφασίστηκε από τις τρεις Μεγάλες Δυνάμεις το Φεβρουάριο του 1832. Στις 6 Φεβρουαρίου 1833 η αγγλική φρεγάτα Μαδαγασκάρη αποβίβασε στο λιμάνι του Ναυπλίου, πρωτεύουσας ακόμη του νεοσύστατου βασιλείου, το δεκαεπτάχρονο Όθωνα, τα μέλη της αντιβασιλείας και τη βασιλική συνοδεία, προερχόμενος από τη Βαυαρία, στις 18 Ιανουαρίου 1833. Η επίσημη αποβίβασή του γίνεται στις 25 Ιανουαρίου. Στην Αθήνα θα φτάσει την 1η Δεκεμβρίου του 1834, όταν η πόλη γίνεται πρωτεύουσα, στη θέση του Ναυπλίου. Η πολύχρονη βασιλεία του διαιρείται σε τρεις περιόδους: της Αντιβασιλείας (1832-1825), της Απόλυτης Μοναρχίας (1835-1843) και της Συνταγματικής Μοναρχίας (1843-1862). Κατά τη διάρκεια των τριάντα αυτών χρόνων, η Ελλάδα προσδέθηκε στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα της δυτικής Ευρώπης. Ο Όθωνας έφυγε από την Ελλάδα όταν ξέσπασε η αντιοθωνική επανάσταση, τον Οκτώβριο του 1862. Έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του στη Βαυαρία. Πέθανε στο Μπάμπεργκ το 1867, σε ηλικία 52 ετών.
Ο Φίλιππος Μαργαρίτης ήταν ο πρώτος επαγγελματίας Έλληνας φωτογράφος. Ασχολήθηκε με την φωτογραφία (τότε ονομάζονταν «νταγγεροτυπία ή δαγγεροτυπία») από τότε που παρουσιάστηκε η εφεύρεση αυτή, κάνοντας τις πρώτες του φωτογραφίες το 1847. Το 1853 ανοίγει στην Αθήνα το πρώτο φωτογραφείο. Τα πρώτα θέματα των φωτογραφιών του είναι τα αρχαιολογικά μνημεία της Αθήνας. Από το φωτογραφείο του περνάνε οι πάντες και οι φωτογραφίες του που έχουν σωθεί στα οικογενειακά άλμπουμ, πέρα από το ιστορικό και εθνολογικό τους ενδιαφέρον, μας δίνουν την αίσθηση ότι έχουμε να κάνουμε με ένα καλλιτέχνη ανήσυχο που πειραματίζεται διαρκώς. Στο φωτογραφείο του απαθανατίστηκαν μέλη της βασιλικής Αυλής, αγωνιστές της Επανάστασης, κληρικοί, επώνυμοι της Αθηναϊκής κοινωνίας, πολιτικοί, αλλά και απλοί πολίτες. Δίδαξε επί 25 χρόνια στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πολυτεχνείου.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ατόμων και αναζητούν στο διαδίκτυο στοιχεία από την πολύχρονη βασιλεία του Όθωνα στην Ελλάδα. Με βάση αυτά τα στοιχεία «αξιολογούν» τις τρεις περιόδους της βασιλείας του: της Αντιβασιλείας (1832-1825), της Απόλυτης Μοναρχίας (1835-1843) και της Συνταγματικής Μοναρχίας (1843-1862), σε σχέση με τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες διαβίωσης των Ελλήνων εκείνης της εποχής. Στη συνέχεια οι μαθητές αναζητούν στο διαδίκτυο περισσότερες εικόνες του Μαργαρίτη και σχολιάζουν τη σημασία της δουλειάς του στην αποτύπωση της ζωής εκείνης της εποχής. Παράλληλα αναζητούν πληροφορίες και για την «νταγγεροτυπία» και κάνουν μια μικρή ιστορική αναδρομή της εξέλιξης της φωτογραφίας μέχρι σήμερα. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα στοιχεία που έχουν βρει και γίνεται η σχετική συζήτηση.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TYPICAL LEARNING TIME
2:15:00
TECHNICAL REQUIREMENTS
Πλοήγηση στο διαδίκτυο.
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5483
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
VERSION
v1.0 (final)
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Visual Arts and Technology Visual Arts and TechnologyVisual Arts and Technology
TEACHING APPROACH
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator:
Μαργαρίτης Φίλιππος
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator