Vasileiadis Spyridon
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πρόκειται για ξυλογραφία, στην οποία απεικοίζεται ο ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Σπυρίδων Βασιλειάδης (Πάτρα, 1845 - Παρίσι, 1877), ο οποίος ανήκει στην Α΄ Αθηναϊκή σχολή με επιρροές από τον Ουγκώ και το Λαμαρτίνο και κύρια χαρακτηριστικά το ρομαντισμό και την χρήση της καθαρεύουσας. Ήταν ανήσυχο πνεύμα, σύχναζε στα βιβλιοπωλεία και τα γραφεία των περιοδικών της εποχής, καθώς και στους φιλολογικούς συλλόγους, κυρίως στον Παρνασσό, του οποίου ήταν ιδρυτικό μέλος, ενώ επιμελήθηκε επίσης της ίδρυσης της Σχολής Απόρων Παίδων. Χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο Ωρίων και στα έργα του υπάρχει έντονη απαισιοδοξία, μελαγχολία, πόνος και κάποια σατιρική διάθεση. Πέθανε σε ηλικία 32 ετών από φυματίωση, παρόλα αυτά μας άφησε πλούσιο έργο (επτά πεζογραφήματα, επτά επιφυλλίδες, τρία δοκίμια, επτά λόγους, δώδεκα κριτικές μελέτες και έντεκα θεατρικά έργα).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να αξιοποιηθεί ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τον ποιητή και θεατρικό συγγραφέα Σπυρίδωνα Βασιλειάδη, τη ζωή του και το έργο του. Οι μαθητές μπορούν σε ομάδες να επεξεργαστούν νοηματικά κάποιο ποίημά του, όπως για παράδειγμα το ποίημα "Η χαρά" και να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως: Πώς ορίζεται και πώς εκδηλώνεται το αίσθημα της χαράς στο ποίημα; Γιατί ο ποιητής θεωρεί τη χαρά ειρωνεία και πώς χαρακτηρίζεται το αντίθετο της χαράς στο ποίημα; Γιατί ο ποιητής επικεντρώνεται στην περιγραφή των στιγμών που είναι σπάνιες και διαρκούν ελάχιστα, και όχι εκείνων που –όπως ο ίδιος διαπιστώνει– κυριαρχούν στη ζωή του ανθρώπου; κ.ά., με στόχο να έρθουν σε επαφή με την προσωπική φωνή του ποιητή, να κατανοήσουν το ρυθμό και τη μουσικότητα της ποιητικής του γλώσσας, να εξοικειωθούν με τη μεταφορική χρήση της γλώσσας του και την πολυσημία του ποιητικού του λόγου και να ζωγραφίσουν τις εικόνες του ποιήματός του. Επίσης, μέσα από τη βιωματική προσέγγιση κάποιου θεατρικού έργου του Βασιλειάδη όπως η Γαλάτεια, που είναι ένα αριστούργημα, που έχει παιχτεί με τεράστια επιτυχία στη χώρα μας, οι μαθητές μπορούν να παίξουν, να ενθουσιαστούν, να συγκινηθούν, να δημιουργήσουν, να διδαχθούν και να αγαπήσουν πραγματικά το θέατρο.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE)
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to form and follow a system of values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE