Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Georges Clemenceau, (1841-1929), French statesman and journalist
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για αντίγραφο πορτραίτου (ελαιογραφίας) που απεικονίζει τον μεγάλο Γάλλο δημοσιογράφο και πολιτικό Γεώργιο Κλεμανσώ (Georges Clemenceau). Ο Κλεμανσό γεννήθηκε στο Mouilleron-en-Pareds του νομού Vendee της Γαλλίας το 1841. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του ξεκίνησε σπουδές ιατρικής στο Παρίσι χωρίς ποτέ να τις ολοκληρώσει. Δραστηριοποιήθηκε ως πολιτικός ακτιβιστής και δημοσιογράφος εκδίδοντας δικές του φιλεργατικές εφημερίδες. Μετέβη στις ΗΠΑ όπου εργάστηκε στη Νέα Υόρκη (1865-1869) και απέκτησε οικογένεια με 3 παιδιά. Σύντομα έλαβε διαζύγιο και επέστρεψε στη Γαλλία όπου το 1870 διορίστηκε δήμαρχος του Παρισιού. Το 1867 εξελέγη στη βουλή ως μέλος της αριστεράς παράταξης. Δεν κατόρθωσε να επανεκλεγεί και επέστρεψε στη δημοσιογραφία υποστηρίζοντας μέσω της εφημερίδας του την αθωότητα του Ντρέιφους στη γνωστή υπόθεση με τον Εμίλ Ζολά. Το 1906 διορίστηκε υπουργός εσωτερικών και στη συνέχεια πρωθυπουργός απ' όπου παραιτήθηκε το 1909 λόγω διαφωνιών σχετικών με την κρίση του Μαρόκου. Το 1917 ανέλαβε την πρωθυπουργία για να βοηθήσει τη χώρα του εν μέσω του πολέμου και το κατόρθωσε φτάνοντας στην Συνθήκη των Βερσαλλιών (1919) η οποία ήταν πολύ ευνοϊκή για τη Γαλλία. To 1920 δεν κατόρθωσε να επανεκλεγεί και έκτοτε εγκατέλειψε την πολιτική. Ο Κλεμανσώ στην εποχή του τόσο ως δημοσιογράφος όσο και ως πολιτικός διατηρούσε μιαν αταλάντευτη φιλελληνική στάση και αυτό φάνηκε από τις θέσεις του στις διαπραγματεύσεις για τις συνθήκες Βερσαλλιών και Σεβρών. Ειδικά είχε αρθρογραφήσει υπέρ της Κρήτης κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας αλλά και την περίοδο της αυτονομίας της και το 1904 την είχε επισκεφτεί. Αποτέλεσμα του ταξιδιού του ήταν ένα θερμό άρθρο για την Κρήτη στην εφημερίδα που τότε εξέδιδε στο Παρίσι (Aurora). Απεβίωσε το 1929 με την επιθυμία να ταφεί κοντά στον πατέρα του, με πολιτική κηδεία και δίχως τιμές και επιτύμβια. Είχε πει: "στην κηδεία μου θέλω μόνο τα άκρως απαραίτητα, δηλαδή εμένα".
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με αφορμη την εξέταση της εικόνας του Γεώργιου Κλεμανσώ έχουμε την ευκαιρία να μελετήσουμε τη ζωή ενός σύγχρονου σημαντικού Γάλλου πολιτικού και μιας μεγάλης πνευματικής προοδευτικής προσωπικότητας, στον οποίο οφείλει πολλά το σύγχρονο Γαλλικό κράτος. Παρακολουθώντας την δημοσιογραφική και εκδοτική του καριέρα (εφημερίδες) μπορούμε να έρθουμε σε επαφή με τα κοινωνικά τεκταινόμενα και το κλίμα της εποχής στη Γαλλία του τέλους του 19ου αιώνα. Οι αναταραχές σχετικά με το θέμα των αποικιών, ο υποβόσκων αντισημιτισμός (υπόθεση Ντρέιφους κλπ), οι κοινωνικές και εργατικές διεκδικήσεις, οι εθνικές προστριβές και προβλήματα μετά από τον πόλεμο με την Πρωσία, όλα αυτά μπορούν να προσεγγιστούν με τη μελέτη του έργου του δημοσιογράφου Κλεμανσώ. Παρακολουθώντας την πολιτική του καριέρα μπορούμε, επιπλέον σε πολιτικό επίπεδο να μελετήσουμε τις πολιτικές διεργασίες που διαμόρφωσαν το χαρακτήρα της σύγχρονης Γαλλίας και τη μετέτρεψαν σε ένα προοδευτικό κράτος, πάντα εξετάζοντάς το υπό τις συνθήκες της εποχής. Ταυτόχρονα μπορούμε να παρακολουθήσουμε το μείζον για την Ευρώπη γεγονός του Α' Παγκόσμιου Πολέμου μέχρι και τη Συνθήκη των Βερσαλλιών όπου ο Κλεμανσώ είχε πρωταγωνιστικό ρόλο (και ίσως κάπου εκεί να μπορούν να αναζητηθούν τα αίτια και του Β' Παγκόσμιου Πολέμου). Τέλος, μέσα από τη στάση και τα γραπτά του Κλεμανσώ μπορούμε με τους μαθητές να προσεγγίσουμε έναν γνήσιο Ευρωπαίο φιλέλληνα, γεγονός που το απέδειξε έμπρακτα επανειλημμένα. Μπορούμε να επεκτείνουμε συζητωντας για το φιλελληνικό κίνημα στην Ευρωπη από τα χρόνια της επανάστασης του 1821 και το ρόλο που έπαιξε στη δημιουργία του νεοελληνικού κράτους. Τέλος, μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για τις λυκοσυμμαχίες που εξελίσσονταν στην Ευρώπη το πως συνομολογούνταν οι διεθνείς συνθήκες της εποχής και την επιροοή των δυνατών κρατώνί. Έτσι προσεγγίζονται διεθνείς πολιτικές διαδικασίες που ευρίσκονται στην αρχή και σχετίζονται άμεσα με τη δημιουργία του Νέου Ελληνικού Κράτους.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5640
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Political and ideological Issues Political and ideological IssuesPolitical and ideological Issues
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
cognitivist > inquiry learning
constructivist > action research
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator