Streit Stefanos
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Πορτρέτο του Έλληνα νομομαθή, τραπεζίτη, πανεπιστημιακού καθηγητή και πολιτικού Στέφανου Στρέιτ. Δημιουργός του έργου είναι ο διακεκριμένος ζωγράφος Γεώργιος Ιακωβίδης (Λέσβος, 1853 - Αθήνα, 1932). Ο Στρέιτ, γιος Γερμανού φιλέλληνα αξιωματικού, γεννήθηκε το 1837 στην Πάτρα και απεβίωσε το 1920 στην Αθήνα. Άσκησε τη δικηγορία, εξελέγη αρχικά υποδιοικητής της Εθνικής Τράπεζας (1889) και έπειτα ανέλαβε Πρόεδρός της (1896-1910), εργάστηκε ως καθηγητής του συνταγματικού και διεθνούς Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, χρημάτισε υπουργός οικονομικών (1897) στην κυβέρνηση Ζαΐμη. Φρόντισε να ιδρύσει τράπεζες, να ενισχυθεί οικονομικά ο Μακεδονικός αγώνας, αλλά και Έλληνες πρόσφυγες από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Τέλος, ανέλαβε τη ρύθμιση χρεών, αλλά και τη δανειοδότηση του ελληνικού δημοσίου. Ο Ιακωβίδης άρχισε τις σπουδές του το 1870 στο Σχολείο των Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο τον Ν. Λύτρα και τον γλύπτη Λ. Δρόση. Με υποτροφία του ελληνικού κράτους εγκαταστάθηκε στο Μόναχο, όπου σπούδασε, εργάστηκε και ίδρυσε Εργαστήριο και Σχολή ζωγραφικής θηλέων (1878-1898). Αργότερα ανέλαβε θέσεις ευθύνης στην Εθνική Πινακοθήκη και στην Σχολή Καλών Τεχνών, την οποία από το 1910 διηύθυνε. Διακρίθηκε και τιμήθηκε πολλές φορές για το έργο του.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η ελαιογραφία του Ιακωβίδη αναδεικνύει τον Στέφανο Στρέιτ, μια προσωπικότητα του Δικαίου, της οικονομίας, της πολιτικής. Έχει ενδιαφέρον, όταν διδάσκονται θεωρητικά μαθήματα, να παρουσιάζεται ταυτόχρονα ένα εποπτικό υλικό, όπως πρόσωπα που σχετίζονται με τη θεματολογία, έτσι ώστε ο μαθητής να οικειοποιείται ευκολότερα, κατά κάποιον τρόπο, το αντικείμενο, να έχει ως αναφορά μια συγκεκριμένη αφετηρία, για να οργανώνει το πλήθος των νέων πληροφοριών. Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται για αξιοποίηση σε μαθήματα σχετικά με τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές επιστήμες και την νεότερη ελληνική Ιστορία. Απαραίτητη κρίνεται η αναφορά στον ζωγράφο, αφού πρόκειται για εξέχουσα μορφή της ελληνικής ζωγραφικής. Στο μάθημα των Εικαστικών, η αναφορά και στο έργο του καλλιτέχνη είναι αυτονόητη, ενώ το πορτρέτο προσφέρεται για να συζητηθεί η αναπαράσταση κοινωνικών και πολιτισμικών συμβολισμών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ιακωβίδης Γεώργιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE