Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Karousos Tzavalas
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Φωτογραφία του σημαντικού Έλληνα ηθοποιού Τζαβαλά Καρούσου. Καθώς φαίνεται, ο ηθοποιός απαθανατίστηκε, ενώ ερμήνευε δραματικό ρόλο. Ο Καρούσος γεννήθηκε το 1904 στη Λευκάδα. Φοίτησε στη σχολή του Ελληνικού Ωδείου και 20 ετών εμφανίστηκε σε παραστάσεις του θιάσου Βεάκη-Νέζερ. Με το Εθνικό θέατρο συνεργάστηκε από το 1932 ως το 1946, ερμηνεύοντας ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου (Σαίξπηρ, Ίψεν, Ευριπίδη κ.ά.). Μαζί με τον Πέλο Κατσέλη συγκρότησαν θίασο, ενώ αργότερα ίδρυσε τον δικό του. Έπαιξε σε παραστάσεις του Ελληνικού Λαϊκού θεάτρου του Μάνου Κατράκη και σε πολλές άλλες. Έγινε γνωστός και χάρη στην κινηματογραφική του καριέρα. Συμμετείχε σε πολλά έργα (Οργή, Η λίμνη των στεναγμών, Φαίδρα κ.ά.). Αγωνίστηκε για τα δημοκρατικά ιδεώδη και διώχθηκε, τόσο στην Κατοχή, όπου είχε ενταχθεί στο ΕΑΜ, όσο και στα χρόνια της δικτατορίας της 21ης Απριλίου. Εξορίστηκε στην Ικαρία, στη Μακρόνησο, στον Άι -Στράτη και -μετά το ΄67- στη Γυάρο. Αφέθηκε ελεύθερος για λόγους υγείας και κατέφυγε στο Παρίσι, όπου άφησε την τελευταία του πνοή στις 3 Ιανουαρίου του 1969. Έκανε δύο γάμους και απέκτησε μια κόρη, τη Δέσπω Καρούσου, συγγραφέα και μεταφράστρια.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Χάρη στη φωτογραφία αυτή, διατηρείται στη μνήμη το πνεύμα και το ύφος των παραστάσεων του θεάτρου μιας ολόκληρης περιόδου. Όταν επιβλητικές παρουσίες - μια από αυτές ήταν ο Καρούσος - καθήλωναν το κοινό που παρακολουθούσε έργα σπουδαίων δραματουργών. Πρόκειται για ηθοποιό, που έζησε προσπαθώντας να κατανοήσει τη μοίρα του ανθρώπου και να τον διαφωτίσει, που αγωνίστηκε αντιστεκόμενος τόσο ερμηνεύοντας ρόλους, όσο και διαμαρτυρόμενος δημόσια. Για το ταλέντο του ο κριτικός Κώστας Γεωργουσόπουλος λέει: «Ο Καρούσος υπήρξε ηθοποιός με αδρό τάλαντο, βαθιά και πλούσια φωνή και πηγαίο συναίσθημα. Ανήκε στην παλιά υποκριτική σχολή, μ’ έναν ιδιότυπο στόμφο, που δεν γινόταν ποτέ ρητορικός και φτηνός. Είχε μέτρο, εσωτερικό ρυθμό και στα νατουραλιστικά έργα μία ιδιότυπη έκφραση, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως λαϊκό μπαρόκ. Όταν έπαιζε έργα ποιητικά και ιδίως σε στίχο, έφερνε τον αέρα των διδασκαλιών του Φώτου Πολίτη, τον ποιητικό ρεαλισμό, απλότητα και σοβαρούς τόνους». Το αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στη Θεατρική αγωγή, στα Εικαστικά, αλλά και στα Φιλολογικά μαθήματα και την Ιστορία (Κατοχή, Αντίσταση, αντιδικτατορικός αγώνας).
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
18 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5817
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE)
> Drama/Theatre History Drama/Theatre HistoryDrama/Theatre History
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ, Τζένη Οικονομίδου
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
FUNDING INFORMATION
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
metadata subcontract:
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata funder: ΥΠΑΙΘ
metadata funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
metadata authoring program / project duration: 2010-2015
metadata main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
metadata project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
metadata subcontractor: ΙΕΠ
metadata supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator