Ρωτας Βασιλης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι φωτογραφία του Βασίλη Ρωτα.Ο Βασίλης Ρώτας (1889-30 Μαΐου 1977) από το Χιλιομόδι Κορινθίας, ήταν πολύ σημαντικός Έλληνας θεατρικός συγγραφέας, ποιητής, κριτικός και μεταφραστής με σημαντική συμβολή στην Εθνική αντίσταση. Στην ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου πέρασε και για τις μεταφράσεις των έργων του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Επίσης ιστορική έμεινε η μετάφρασή του της κωμωδίας του Αριστοφάνη Όρνιθες για την παράσταση του 1961 από το Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Ο Βασίλης Ρώτας δεν επηρεάστηκε τόσο από τα αισθητικά ρεύματα της εποχής του όσο από την λαϊκή παράδοση και το δημοτικό τραγούδι, αλλά και από τα λαϊκά παραμύθια και τον Καραγκιόζη. Η στάση του αυτή εκφράζει και την άποψή του ότι "δημιουργός, καταλύτης και αποδέκτης των πάντων είναι ο λαός". Επίσης μεγάλη επιρροή στο έργο του είχε η σαιξπηρική δραματουργία και το αρχαίο ελληνικό δράμα. Σε πολλά έργα του ο Ρώτας ακολούθησε τη μορφή και τη δομή της ελληνικής τραγωδίας (όπως στα Ελληνικά Νιάτα, 1946), των ιστορικών δραμάτων του Σαίξπηρ (Ρήγας Βελεστινλής, 1936 - Κολοκοτρώνης, 1955) και του Θεάτρου των Σκιών (Καραγκιόζικα, 1955).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Με τη φωτογραφία του μεγάλου συγγραφέα Βασίλη Ρώτα να εμφανίζεται εργαζόμενος οι μαθητές μπορούν να έρθουν σε άμεση συναισθαντική επαφή με μια από τις πολυγραφότατες προσωπικότητες της νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τη βοήθεια φύλλων εργασίας και με την αρωγή του εκάστοτε εκπαιδευτικού, μπορούν να προσπαθήσουν να ανιχνεύσουν στοιχεία της προσωπικότητας του λογοτέχνη στη φωτογραφία, όπως και να προσπαθήσουν να συνδέσουν αναγνώσεις και αναλύσεις του έργου του με αυτή. Επίσης η φωτογραφία μπορεί να συνδυαστεί με λογοτεχνικές εκδηλώσεις, αφιερώματα και έντυπα σχολικά λευκώματα που αποτελούν αποτέλεσμα έρευνας των μαθητών σχετικά με το έργο του Βασίλη Ρώτα. Το ίδιο μπορεί να γίνει και κατά την παρουσίαση θεατρικών έργων ή μεταφράσεων ξενόγλωσσων έργων από τον ποιητή. Η φωτογραφία επομένως μπορεί να αποτελέσει τόσο η ίδια αντικείμενο συνοδευτικής ανάλυσης του έργου του λογοτέχνη, όσο και η ίδια. αφορμή για εξαγωγή συμπερασμάτων από τους μαθητές σχετικά με την προσωπικότητά του.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
TEACHING APPROACH
behaviourist
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Ναυπλιώτου Ευσταθία
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΟΤΑΜΙΑΣ
metadata validator: ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE