Το μαθησιακό αντικείμενο προτείνεται να αξιοποιηθεί από τους εκπαιδευτικούς ως πηγή πληροφορίας στο μάθημα των Εικαστικών ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου βασικές πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Μιχαήλ Δαμασκηνού, ενός σημαντικού κρητικού ζωγράφου φορητών εικόνων κατά την 2η πεντηκονταετία του 16ου αιώνα. Επιπρόσθετα, μπορεί να αξιοποιηθεί και στο μάθημα των Θρησκευτικών ως πηγή μελέτης για να αναδείξουν οι μαθητές πληροφορίες για τους Τρεις Ιεράρχες ως επιφανείς αγίους και θεολόγους της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας και προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών. Επιπλέον, το εν λόγω μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει θέμα Σχεδίου Εργασίας στην Ευέλικτη Ζώνη στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο και στο μάθημα Ερευνητικές Εργασίες στο Λύκειο, όπου οι μαθητές με άνεση χρόνου και στο πλαίσιο της συνεργατικής μάθησης μπορούν να διευρύνουν το πεδίο της μελέτης τους και να αναδείξουν λεπτομέρειες για τους Έλληνες ζωγράφους μετά την Άλωση (1450-1830) αλλά και τους Τρεις Ιεράρχες.