Ως προς τη διδακτική αξιοποίηση του αντικειμένου και στο ερώτημα του εκπαιδευτικού: “τι μπορούμε να διερευνήσουμε στη συγκεκριμένη εικόνα;”, οι μαθητές διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα του τύπου (ανάλογα με την ηλικία τους): “Το θέμα της παράστασης που εικονίζεται”, “Το είδος της τέχνης του συγκεκριμένου έργου”, “Το βιογραφικό του καλλιτέχνη”, “Τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε το έργο”, “Το είδος της τεχνοτροπίας και ποια σχολή αντιπροσωπεύει” κ.ά. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.