Οι μαθητές μπορούν να περιγράψουν την εικόνα και να συζητήσουν τη σημασία της Κοίμησης. Προτείνεται να αναζητήσουν και να παρουσιάσουν ατομικά ή ομαδικά και άλλα έργα του αγιογράφου Μιχαήλ Δαμασκηνού προβάλλοντας την τεχνοτροπία του. Επιπρόσθετα οι μαθητές των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων μπορούν να δημιουργήσουν μία ανθολογία της Κρητικής Σχολής Αγιογραφίας στις τρεις επιμέρους φάσεις της ( Α΄φάση της Κρητικής Σχολής: τέλη 15ου αι.- αρχές 16ου, Β΄ φάση της Κρητικής Σχολής:16ος αι. Θεοφάνης, Γ΄φάση της Κρητικής Σχολής: τέλη 16ου αι. -17ος αι. Μιχαήλ.Δαμασκηνός), τους εκπροσώπους τους και σημαντικά έργα τους, διακρίνοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Με αφορμή την εικόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, που έχει επίσης αγιογραφήσει ο Μιχαήλ Δαμασκηνός (1591, Μουσείο Αγίας Αικατερίνης Σιναϊτών, Ηράκλειο Κρήτης), οι μαθητές είναι δυνατό να συζητήσουν για τις αποφάσεις της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου στην οποία συμμετείχε ως επίσκοπος ο Άγιος Νικόλαος. Μπορούν ακόμη να αναζητήσουν στοιχεία για τις επτά Οικουμενικές Συνόδους που πραγματοποιήθηκαν και τις κυριότερες αποφάσεις που εξέδωσαν. Προτείνεται ακόμη, οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά να αναζητήσουν πληροφορίες για τις αιρέσεις που παρουσιάστηκαν στο Βυζάντιο (αρειανισμός, απολιναρισμός, νεστοριανισμός, μονοφυσιτισμός) και τη θρησκευτική πολιτική των βυζαντινών αυτοκρατόρων.