Τρικουπης Σπυριδων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το ιστορικό έργο του Σπυρίδωνος Τρικούπη είναι ειδικής σημασίας μια και είναι ταυτόχρονα και αυτόπτης και σύγχρονος των γεγονότων. H τετράτομη Ιστορία του εκδόθηκε τα χρόνια 1853-1857. Κατέχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα πρώτα ιστορικά έργα που γράφτηκαν για την Επανάσταση του 1821, πρίν από την σύνθεση της Ιστορίας του ελληνικού έθνους από τον K. Παπαρρηγόπουλο. Ξεκινά από τα αίτια της Επανάστασης και τη Φιλική Εταιρεία και καταλήγει στο 1830 με την ανακήρυξη της ελληνικής ανεξαρτησίας. Είναι έργο μετρημένο, γραμμένο χωρίς στόμφο. H γλώσσα του κειμένου ακολουθεί τη «μέση οδό», ούτε δημοτική ούτε αρχαΐζουσα, μια συγκρατημένη καθαρεύουσα. Διακρίνεται για την ισορροπημένη δομή του και τον πολιτικό στοχασμό που διατρέχει την περιγραφή των γεγονότων.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην διδασκαλία της Ιστορίας. Το ιστορικό έργο του Σπυρίδωνος Τρικούπη είναι ειδικής σημασίας μιας και είναι ταυτόχρονα και αυτόπτης και σύγχρονος των γεγονότων. Είναι από τις πρώτες καταγραφές του Εθνικού Αγώνα ενάντια στον Οθωμανικό ζυγό. Στο Δημοτικό θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως δευτερεύουσα πηγή για άντληση πληροφοριών. Στο Γυμνάσιο και το Λύκειο θα μπορούσε να γίνει συγκριτική μελέτη κειμενων του Τρικούπη με άλλα κείμενα, σύγχρονα ή μεταγενέστερα, με στόχο να μελετηθεί η αντικειμενικότητα της συγγραφής του, αφού είναι γνωστή ότι η αγγλόφιλη τοποθέτηση του συγγραφέα και η σύμπλευσή του με τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο. Αυτά επηρέασαν την ιστορική του γραφή, την ερμηνεία των γεγονότων και τον χαρακτηρισμό των πρωταγωνιστών της Επανάστασης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE