Χαριλαος Τρικουπης
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ   
 
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ  
 
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Φωτογραφία του Χαρίλαου Τρικούπη (1832-1896). Ο Χαρίλαος Τρικούπης διετέλεσε επτά φορές πρωθυπουργός της Ελλάδας και ηγήθηκε της προσπάθειας εκσυγχρονισμού της χώρας. Το μεταρρυθμιστικό του πρόγραμμα περιελάμβανε σημαντικές αλλαγές στη γεωργία, στη δημόσια διοίκηση, στην άμυνα, στην οικονομία και στη φορολογία, καθώς επίσης στη δημιουργία έργων υποδομών όπως η διάνοιξη της διώρυγας της Κορύνθου, η κατασκευή οδικών δικτύων, η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου. Σημαντική πολιτική μεταρρύθμιση αποτέλεσε και η αρχή της δεδηλωμένης που ισχύει μέχρι και σήμερα. Όραμά του ήταν ακόμη η ζεύξη Ρίου-Αντίρριου που υλοποιήθηκε το 2004. Το πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού που επιχείρησε να υλοποιήσει ο Χ.Τρικούπης προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του λαού λόγω της υψηλής φορολογίας που επιβλήθηκε, ενώ ανάγκασε τη χώρα σε χρεοκοπία το 1893. Ο Χαρίλαος Τρικούπης το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς από το Βήμα της ελληνικής βουλής αναφωνεί: «Δυστυχώς Επτωχεύσαμεν!» Στις εκλογές του 1895 το κόμμα του γνωρίζει μεγάλη ήττα από την παράταξη του Θεόδωρου Δηλιγιάννη, ενώ ο ίδιος δεν επανεκλέγεται και φεύγει στο εξωτερικό. Πεθαίνει το 1986, χρονιά των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν πληροφορίες για το μεταρρυθμιστικό έργο του Χαρίλαου Τρικούπη και να δημιουργήσουν έναν χάρτη της Ελλάδας στον οποίο να απεικονίζονται τα σημαντικότερα έργα του (όπως σιδηροδρομικό δίκτυο, αποξήρανση Κωπαϊδας, διώρυγα Κορίνθου, κτίριο Εθνικής Βιβλιοθήκης, Ζάππειο Μέγαρο, Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα). Είναι δυνατό να επιχειρηματολογήσουν υπέρ του οράματος του Χ. Τρικούπη για την Ελλάδα ή και κατά των επιλογών του λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο των οικονομικών, πολιτικών, κοινωνικών συνθήκων των περιόδων της πρωθυπουργίας του.


ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9 - 18
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/2481
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Αποθετήρια ΕΚΤ
ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Φωτόδεντρο Πολιτισμός
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ
Ιστορία HistoryΙστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) Newer and Modern History (19th-20th century)Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Ηγετικές προσωπικότητες Leading personalitiesΗγετικές προσωπικότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
μεταδεδομένα: ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
χορηγός άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ  
seal image metadata seal image
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ