Ελαιογραφια του Ιωαννη Καποδιστρια
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η ελαιογραφία απεικονίζει τον Ιωάννη Καποδίστρια, πρώτο κυβερνήτη του σύγχρονου ελληνικού κράτους, έργο του Διονύσιου Τσόκου, 19ος αι. Ο Διονύσιος Τσόκος (1820-1862), ήταν ένας από τους πρώτους εθνικούς ζωγράφους της μετα-οθωμανικής Ελλάδας. Ζωγράφισε μια σειρά από έργα σχετιζόμενα με την Ελληνική Επανάσταση του 1821, πολλές προσωπογραφίες ιστορικών προσώπων της εποχής και πορτραίτα των αγωνιστών της Επανάστασης. Στην συγκεκριμένη προσωπογραφία του Ιωάννη Καποδίστρια ο ζωγράφος, επηρεασμένος από τα δυτικά ρεύματα του 19ου αιώνα, χρησιμοποιεί ζεστά χρώματα και καθαρό σχέδιο για να αποδώσει ευγενικά και ρεαλιστικά χαρακτηριστικά στο επίσημο αυτό πορτρέτο. Έργα του βρίσκονται σήμερα στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, ενώ τα προσχέδιά τους στη συλλογή Κουτλίδη και στο Μουσείο Μπενάκη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η προσωπογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως έναυσμα για να διερευνήσουν οι μαθητές δουλεύοντας σε ομάδες τη ζωή και το έργο του Ιωάννη Καποδίστρια, πρώτου κυβερνητη της Ελλάδας. Επίσης στο μάθημα των εικαστικών μπορεί να αποτελέσει αφορμή ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές την τεχνική της ελαιογραφίας και να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα με την ίδια τεχνική.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Τσόκος Διονύσιος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE