Elisabeth, empress of Austria
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
H δούκισσα Ελισάβετ Μαρία Ευγενία (1837-1898) ήταν αυτοκράτειρα της Αυστρίας και βασίλισσα της Ουγγαρίας. Έγινε γνωστή και ως Σίσσυ. Είχε κοινή καταγωγή με τον πρώτο βασιλιά της Ελλάδας Όθωνα, καθώς ανήκε στον οίκο των Βίτελσμπαχ. Ήταν κόρη του δούκα της Βαυαρίας Μαξιμιλιανού Ιωσήφ και της πριγκίπισσας Λουδοβίκας της Βαυαρίας. Παντρεύτηκε τον Φραγκίσκο Ιωσήφ, αυτοκράτορα της Αυστρίας. Στις 21 Δεκεμβρίου 1867, με την επίτευξη του αυστροουγγρικού συμβιβασμού η Ελισάβετ στέφτηκε και βασίλισσα της Ουγγαρίας. Η εξέγερση των Ούγγρων Μαγυάρων κατά της Αψβουργικής δυναστείας συντέλεσε στη δημιουργία ενός νέου πολυεθνικού κράτους, στο οποίο αναγνωρίζονταν η πολυπολιτισμικότητα και επιδιωκόταν η αναγνώριση δικαιωμάτων στις έντεκα εθνικές ομάδες που κατοικούσαν στα εδάφη της. Η νέα ονομασία του ήταν Αυστροουγγρική Μοναρχία ή Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία. Το άρθρο 19 του αυστροουγγρικού συντάγματος αναγνώριζε ίσα δικαιώματα σε κάθε φυλή και ιδιαίτερα το δικαίωμα της διατήρησης της δικής της εθνότητας και γλώσσας. Αν και η Ελισάβετ δεν ακολουθούσε τους κανόνες της βασιλικής αυλής και ήταν πολύ αγαπητή στους υπηκόους της, δολοφονήθηκε το Σεπτέμβριο του 1898 στη Γενεύη από τον Ιταλό αναρχικό Λουίτζι Λουκένι ως πράξη αντίδρασης στην άρχουσα τάξη. Επισκεπτόταν συχνά την Κέρκυρα ιδιαίτερα μετά την αυτοκτονία του γιού της, αρχιδούκα Ροδόλφου. Εκτιμούσε τον ελληνικό πολιτισμό και ιδιαίτερα την ελληνική μυθολογία. Το σπίτι που έχτισε στην περιοχή Γαστούρι, 9 χλμ έξω από την Κέρκυρα, το 1861 το ονόμασε "Αχίλλειο" προς τιμή του ήρωα Αχιλλέα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν στοιχεία και εικονογραφικό υλικό για τη ζωή και το έργο της Ελισάβετ. Οι μαθητές των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων είναι δυνατό ακόμη, συζητώντας το παράδειγμα της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, να συζητήσουν τις εξεγέρσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη κατά το 19ο αι. και να εστιάσουν στην ανάγκη αναγνώρισης δικαιωμάτων και ανάπτυξης μεγαλύτερης συνοχής μεταξύ των διαφορετικών εθνοτικών ομάδων στο εσωτερικό των ευρωπαϊκών κρατών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΙΔΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΧΑΚΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE