Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Elytis Odysseas, Poet
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Ο Οδυσσέας Ελύτης, Έλληνας ποιητής και ζωγράφος, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ποιητές, που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1979. Αποτέλεσε ένα από τα επίλεκτα μέλη της λεγόμενης «Γενιάς του τριάντα» στον χώρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Ο Οδυσσέας Αλεπουδέλης, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 1911 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Το 1979 έρχεται η μεγάλη στιγμή για τον ποιητή. Στις 18 Οκτωβρίου η Σουηδική Ακαδημία ανακοινώνει ότι θα του απονεμηθεί το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας «για την ποίησή του και το έργο του Άξιον Εστί, όπου περιγράφεται ο αγώνας του σύγχρονου ανθρώπου για την ελευθερία και τη δημιουργία». Στην ανακοίνωση της Σουηδικής Ακαδημίας επισημαίνεται ότι το Άξιον Εστί αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα της ποίησης του 20ού αιώνα. Ο Ελύτης παρέστη στην καθιερωμένη τελετή απονομής στις 10 Δεκεμβρίου 1979 στη Στοκχόλμη, παραλαμβάνοντας το βραβείο από τον βασιλιά της Σουηδίας Κάρολο Γουσταύο, γνωρίζοντας παγκόσμια δημοσιότητα. Τα επόμενα χρόνια θα είναι δημιουργικά για τον Ελύτη, με σημαντικές εκδόσεις έργων του στην ποίηση, το δοκίμιο και τη μετάφραση. Οι διακρίσεις και οι τιμές για το έργο του, εντός και εκτός της Ελλάδας, θα συνεχιστούν. Ο Οδυσσέας Αλεπουδέλης φεύγει από τη ζωή στις 18 Μαρτίου 1996, σε ηλικία 85 ετών.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η απεικόνιση του συγκεκριμένου μαθησιακού αντικειμένου μπορεί να χρησιμοποιηθεί διδακτικά στο θέμα των Ελλήνων ποιητών που διακρίθηκαν καθώς και εκπρόσωπων της γενιάς του 30 όπου ενώνεται η Ελληνική παράδοση με τον Ευρωπαϊκό Μοντερνισμό. Ο όρος "Γενιά του '30" αναφέρεται στους λογοτέχνες που πρωτοεμφανίστηκαν στο λογοτεχνικό προσκήνιο την τελευταία δεκαετία του Μεσοπολέμου. Ο Ελύτης χαρακτήριζε τη δική του θέση στη γενιά αυτή ως παράξενη, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «από το ένα μέρος ήμουνα ο στερνός μιας γενιάς, που έσκυβε στις πηγές μιας ελληνικότητας, κι απ' την άλλη ήμουν ο πρώτος μιας άλλης που δέχονταν τις επαναστατικές θεωρίες ενός μοντέρνου κινήματος». Οι μαθητές θα μπορούσαν να μελετήσουν τις αρχές του κινήματος και τις σημαντικές επιρροές του στην Νεοελληνική λογοτεχνία. Το κίνημα μέσα σε δέκα χρόνια εμφάνισε δυο βραβευθέντες με Νόμπελ ποιητές, τον Σεφέρη και τον Ελύτη, ανανέωσε την ελληνική ποίηση και στάθηκε και διακρίθηκε στην ευρωπαϊκή και τη διεθνή λογοτεχνία. Επίσης μπορεί να μελετηθεί και κριτικά η σύνδεση της παράδοσης με τον μοντερνισμό, η δύναμη της ποίησης και της λογοτεχνίας στην παιδεία των ανθρώπων καθώς και τα ανανεωτικά ρεύματα και οι επιδράσεις τους στην κοινωνία και τη λογοτεχνία.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/1638
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature
> Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools
> Generation of 1930 Generation of 1930Generation of 1930
TEACHING APPROACH
behaviourist > drill and practise
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > communities of practice
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > cognitive apprenticeship
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator