Η αφίσα του Ι. Μεταξά μπορεί να αποτελέσει το ερέθισμα/αφόρμηση στο μάθημα της Αγωγής του Πολίτη, προκειμένου οι μαθητές να μελετήσουν το δικτατορικό πολίτευμα, να το συγκρίνουν με άλλου είδους πολιτεύματα και να εκτιμήσουν τα θετικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης Δημοκρατίας. Στο μάθημα της Ιστορίας του Γυμνασίου και του Λυκείου, οι μαθητές μπορούν να συγκρίνουν το δικτατορικό καθεστώς του Ι. Μεταξά με αυτό της χούντας των συνταγματαρχών (1967-1974) και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Επιπλέον να κρίνουν τον Ι. Μεταξά ως αμφιλεγόμενο πρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μεθοδολογικά, παρατηρούν τη φωτογραφία και διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα για τη ζωή και το έργο του: “Ποια ήταν η σταδιοδρομία του ως στρατιωτικός και πολιτικός;”, “Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του καθεστώτος που εγκαθίδρυσε στη χώρα την περίοδο 1936-1941;”, “Γιατί μπορεί να χαρακτηριστεί αμφιλεγόμενη ιστορική προσωπικότητα;", “Ποιες πηγές θα διερευνήσουμε;”. Αναζητούν συνεργατικά πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, τις συνθέτουν και τις ανακοινώνουν στην ολομέλεια της τάξης.