Αγγουλες Φωτης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ασπρόμαυρη φωτογραφία του ποιητή, τυπογράφου και δημοσιογράφου Φώτη Αγγουλέ (Τσεσμές, 1911-Χίος, 1964). Το πραγματικό του όνομα ήταν Χονδρουδάκης, ενώ “Αγγουλές” ήταν το παρατσούκλι του πατέρα του. "Ο Αγγουλές είχε δώσει σαφές στίγμα της κατοπινής ποιητικής φυσιογνωμίας του και του αγωνιστικού του πνεύματος, από πολύ νωρίς, από την προπολεμική δεκαετία. Η Καρυωτακική μελαγχολία, υπήρξε μια από τις σημαντικές επιρροές του, από τα πρώτα του εντατικά διαβάσματα. Αδελφωνόταν με τη λαϊκή του προέλευση, βάσει της οποίας (ιδιαίτερα πρώιμα) οδηγήθηκε στο ποίημα-διαμαρτυρία. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των στίχων του και η αριστερή του ιδεολογία διαμόρφωσαν με σταθερότητα ένα είδος ποιητή, που ακροβάτησε ανάμεσα στην ευαισθησία, τον σαρκασμό και τη δυσφορία από την αδικία των κοινωνικών συνθηκών". (Βικιπαίδεια) Φυλακίστηκε πολλές φορές και κλονίστηκε η υγεία του. Πέθανε από οξύ πνευμονικό οίδημα στο καράβι που τον μετέφερε από τη Χίο στον Πειραιά. Στην παρούσα φωτογραφία, χαρακτηριστική της ζωής του, βρίσκεται μαζί με συντρόφους του πίσω από τα κάγκελα. Φαίνεται να ατενίζει κάτι μακριά, ενώ στο χέρι του κρατά κάτι, πιθανόν στίχους, μια και έγραφε οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Τα παιδιά παρατηρούν σε ομάδες τη φωτογραφία του ποιητή και προσπαθούν να μαντέψουν ποιος είναι, πού βρίσκεται και γιατί, με τι ασχολείται. Ανακοινώνουν στην τάξη τις εικασίες τους και στη συνέχεια δίνεται το όνομα και η ιδιότητα του ποιητή από τον/την εκπαιδευτικό. Οι ομάδες αναζητούν στοιχεία βιογραφίας και εργογραφίας και παρουσιάζουν στην τάξη ένα ποίημά του που τους άρεσε ιδιαίτερα. Προσπαθούν όλοι μαζί να εντοπίσουν τα χαρακτηριστικά της ποίησής του. Με τα στοιχεία που συνέλεξαν η κάθε ομάδα συντάσσει τη δική της βιογραφία του Αγγουλέ, που δημοσιεύεται είτε στην ιστοσελίδα του σχολείου είτε σε μαθητικό έντυπο. Θα μπορούσε επίσης να οργανωθεί ένα φιλολογικό βραδινό, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους και θα "συστήσουν" τον ποιητή σε ένα ευρύτερο κοινό. Καθώς η ζωή του Φώτη Αγγουλέ ακολουθεί τις διακυμάνσεις της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, θα μπορούσαν οι βιογραφίες του να αποτελέσουν υλικό και για το μάθημα της ιστορίας (αντίσταση, εμφύλιος, εξορίες). Τέλος, με τη συμβολή της τεχνολογίας (google earth) τα παιδιά μπορούν να περιηγηθούν στα μέρη που έζησε ή φυλακίστηκε ο ποιητής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
TECHNICAL REQUIREMENTS
Προβολή της εικόνας στο σύνολο της τάξης
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/6324
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Biographies Types of BiographiesTypes of Biographies
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Other types of software Other types of softwareOther types of software
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE