Αλη Πασας
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Κεντρικό θέμα της εικόνας αποτελεί ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων. Πρόκειται για πρωτότυπο έργο τέχνης με απεικόνιση σε χαρακτικό. Ο Αλή Πασάς Τεπελενλής ήταν μουσουλμάνος Τουρκαλβανός στην καταγωγή πασάς των Ιωαννίνων που διαδραμάτισε για περισσότερα από 40 χρόνια σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Ηπείρου και όχι μόνο, από το 1788 όταν και διορίστηκε πασάς των Ιωαννίνων μέχρι τις αρχές της Ελληνικής Επανάστασης. Στο απόγειο της δόξας του κατείχε μια μεγάλη περιοχή του ελλαδικού χώρου της τότε Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Για τον τρόπο με τον οποίο διοίκησε το Πασαλίκι του αλλά και για τον χαρακτήρα του, έμεινε γνωστός σαν Ασλάνι (λιοντάρι) των Ιωαννίνων. Διαδραμάτισε κεντρικό ρόλο στην ιστορία της Ηπείρου αλλά και ευρύτερα της Ελλάδας και της Αλβανίας στο μεταίχμιο μεταξύ του 18ου αιώνα και 19ου αιώνα. Χάρη στην πολεμική του ικανότητα, την ανδρεία του, αλλά και τις δολοπλοκίες του, καταφέρνει να ενταχθεί στον στρατιωτικό- διοικητικό μηχανισμό του οθωμανικού κράτους καταλαμβάνοντας διάφορα αξιώματα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία μαθημάτων σχετικών με την επανάσταση του 1821 και ιδιαίτερα με τους αγώνες των Σουλιωτών εναντίον του Αλή Πασά των Ιωαννίνων. Επίσης, μπορεί να αποτελέσει συνοδευτικό υλικό στη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτίου. Ακόμα, μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλίας του ρωσοτουρκικού πολέμου (1787-1792) στον οποίο συμμετείχε ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων. Τέλος, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και ειδικότερα στη διδασκαλία μαθημάτων σχετικών με την τεχνική της χαρακτικής.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΚΛΑΤΖΙΔΟΥ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE