Θηβαιοι αγιογραφοι
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η «Θεία λειτουργία» είναι αγιογραφημένη από τον Φράγγο Κονταρή μεταξύ του 1563 και 1568. Βρίσκεται στον ναό της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στην Κληματιά (Βελτσίστα) της Ηπείρου. Ο Κονταρής Φράγγος ανήκει στον κύκλο των Θηβαίων ζωγράφων με σημαντικότερο τον Κατελάνο που θεμελιώνουν μια σχεδόν αυτόνομη σχολή ζωγραφικής στην Δ. Ελλάδα. Χαρακτηρίζεται από ανεξαρτησία στις συνθέσεις και ύφος δραματικό και ταραχώδες.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το Μαθησιακό Αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από ερευνητές ή φοιτητές που εξετάζουν την Θρησκευτική Τέχνη στην μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης περίοδο (15ος-19ος αι.) και ιδιαίτερα τις σχολές και τους κυριότερους εκπροσώπους της. Όπως σημειώνει ο Μ. Χατζηδάκης (Έλληνες Ζωγράφοι μετά την Άλωση): «Στη δεύτερη τριανταετία του 16ου αι. κυριαρχούν στη βόρεια Ελλάδα δύο ξενόφερτες σχολές: η κρητική του Θεοφάνη και η σχολή του Φράγγου Κατελάνου του Θηβαίου. Είναι αισθητή η ηγετική παρουσία των Κρητικών με το επιβλητικό σε όγκο και ποιότητα έργο τους, αλλά και με την άμεση ή έμμεση επίδραση τους σε ζωγράφους διαφορετικής καταγωγής, η οποία βοηθά να εξυψωθεί το επίπεδο της ντόπιας παραγωγής». Πλούσιο υλικό για περεταίρω αξιοποίηση θα μπορούσε να αντληθεί επίσης από: α) Το Αποθετήριο Ήλιος του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. β) Την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Νεοελληνικών Σπουδών «Ανέμη» γ) Το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (ΙΙΕ) του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (ΕΙΕ).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
18 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical Art Ecclesiastical ArtEcclesiastical Art > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Kontaris Frangos, Κονταρής Φράγγος
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΚΟΥΡΤΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE