Επιστολη του πατριαρχη Γρηγοριου Ε’
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Χειρόγραφη επιστολή του πατριάρχη Γρηγορίου Ε’ που απευθύνεται στους επιστάτες και ναζίρηδες της κοινότητας του Αγίου Όρους για τις συναλλαγές και υποχρεώσεις των μοναχών με τον Ιωάννη Σκαρλάτο Καλλίμαχο για τα χαράτζια της μονής Παντελεήμονος. Κάθε χρόνο διορίζοταν τέσσερεις επιστάτες και ναζίρηδες που μεριμνούσαν για τις υποθέσεις της Kοινότητας του Aγίου Όρους. Η συγκεκριμένη επιστολή είναι το πρωτότυπο χειρόγραφο φυλάσσεται στα αρχεία Βυζαντινών - Μεταβυζαντινών εγγράφων της κοινότητας του Αγίου ΄Ορους και ανήκει στη μονή Παντελεήμονος.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές τον τρόπο διοίκησης και τα προβλήματα του Αγίου Όρους την εποχή της τουρκοκρατίας. Επίσης διαβάζοντας και παρατηρώντας την επιστολή οι μαθητές να εστιάσουν και να σχολιάσουν τον τρόπο γραφής της, τη γλώσσα της και να κάνουν σύγκριση με τις σημερινές επιστολές που γνωρίζουν, έντυπες και ηλεκτρονικές. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην ενότητα της Ιστορίας που αναφέρεται στον πατριάρχη Γρηγορίου Ε’ ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την εξουσία και το έργο του, πολιτικό και θρησκευτικό.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Religious Education Religious EducationReligious Education > Ecclesiastical History Ecclesiastical HistoryEcclesiastical History > Monastic life Monastic lifeMonastic life
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Letters LettersLetters
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΝΑ ΛΑΓΟΥΡΗ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE