Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να δείξει στους μαθητές τη φωτογραφία του Εμμανουήλ Κριαρά και να ζητήσει από αυτούς να αναζητήσουν πληροφορίες για την προσφορά του στην επίλυση του γλωσσικού ζητήματος. Για να μπορέσουν τα παιδιά να εκτιμήσουν τη σημασία αυτής της προσφοράς, μπορεί στη συνέχεια να αναθέσει σε ομάδες μαθητών να διαβάσουν αποσπάσματα κειμένων σε καθαρεύουσα από παλιά αναγνωστικά και να τους ζητήσει να αποδώσουν το νόημά τους, καθώς και να αντιγράψουν μια παράγραφο από αυτά τα κείμενα χρησιμοποιώντας οξεία, περισπωμένη, ψιλή και δασεία.