Μεταξύ των στόχων της διδασκαλίας του θεάτρου στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο είναι η γνωριμία με καλλιτεχνικά-πολιτιστικά επιτεύγματα της πατρίδας μας, η διάκριση των ιδιαίτερων γνωρισμάτων των θεατρικών κειμένων, καθώς και η συνειδητοποίηση της έννοιας του ρόλου. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για τη σταδιακή εμπλοκή των μαθητών στα παραπάνω. Με παρατήρηση, κατάλληλες ερωτήσεις και συζήτηση-έκφραση συναισθημάτων που δημιουργεί το μαθησιακό αντικείμενο, οδηγούμαστε στη παρακολούθηση αποσπασμάτων θεατρικών παραστάσεων, αποσαφηνίζουμε τα χαρακτηριστικά τους και, ανάμεσα στα άλλα, αναλύουμε την έννοια του ρόλου μέσα από παραδείγματα και αυτοσχεδιασμούς.