Οι μικρότεροι μαθητές αναγνωρίζουν και εξοικειώνονται με τη μορφή του Άνθιμου Γαζή, αλλά και με τα πολυτροπικά κείμενα, ενώ οι μεγαλύτεροι μαθητές παρατηρούν την απόδοση της μορφής στις εικαστικές τέχνες αντλώντας πληροφορίες για την προσωπικότητα του Νεοέλληνα Διαφωτιστή. Ο εκπαιδευτικός υποστηρίζει και καθοδηγεί τους μαθητές δημιουργώντας καταστάσεις διερευνητικής μάθησης, εμπλέκοντάς τους προσωπικά στη γνωστική διαδικασία. Εναλλακτικά, μπορεί να κάνει επίδειξη με στόχο να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες και να προκαλέσει συζήτηση στην τάξη. Στη συνέχεια, μπορεί να αναθέσει στους μαθητές συνεργατικές εργασίες που απαιτούν την αναζήτηση πρόσθετου υλικού και πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να αξιολογήσουν τις γνώσεις που αποκτούν και τα συμπεράσματα που εξάγουν.