Parren Kallirroϊ
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η Καλλιρρόη Παρρέν (1864-1940) υπήρξε δημοσιογράφος, λόγια, μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του ελληνικού φεμινισμού και πρωτοπόρος του γυναικείου κινήματος στην Ελλάδα. Γεννημένη στο Ρέθυμνο, σπουδάζει δασκάλα στην Αρσάκειο Παιδαγωγική Ακαδημία και αναλαμβάνει διευθύντρια του παρθεναγωγείου της Ελληνικής Κοινότητας στην Οδησσό. Μετά τη διετή παραμονή της, επιστρέφει στην Αθήνα όπου παντρεύεται τον Ιωάννη Παρρέν, ιδρυτή του Αθηναϊκού Πρακτορείου και μπαίνει στον κόσμο της δημοσιογραφίας και της συγγραφής. Η χειραφέτηση και η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου της Ελληνίδας γυναίκας υπήρξε από τους βασικούς στόχους του έργου της Παρρέν. Η έκδοση της "Εφημερίδας των Κυριών", η ίδρυση του ΠΙΚΠΑ και του Ασύλου της Αγίας Αικατερίνης, η δημιουργία του Λυκείου Ελληνίδων για την προαγωγή των ελληνικών παραδοσιακών χορών και την καταγραφή της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, η προώθηση νομοθετικών πρωτοβουλιών όπως η κατάργηση της νυχτερινής εργασίας των γυναικών, η εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η προστασία της παιδικής ηλικίας υπήρξαν μερικές από τις πρωτοβουλίες της Παρρέν.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχέδια διδασκαλίας που αφορούν τη θέση της Ελληνίδας γυναίκας στα νεότερα χρόνια και τις προσωπικότητες που επηρέασαν θετικά τη χειραφέτηση και την ανύψωση του πνευματικού και κοινωνικού επιπέδου των γυναικών.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE