Γιωργος Σεφερης
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
H φωτογραφία δείχνει ένα σκίτσο από το περιοδικό «Επτά ΗΜΕΡΕΣ» της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ – 13 Οκτωβρίου 1996. Το σκίτσο, έργο του Vasco, αποτυπώνει τη μορφή του Γιώργου Σεφέρη, με αρχαιοπρεπή εμφάνιση καθισμένο σε κίονα, να γράφει εμπνεόμενος από το περιβάλλον. Η όψη του ποιητή αναδεικνύει την βασική του ιδιότητα σε φάση διανόησης. Το σκίτσο είναι μία μορφή τέχνης με έντονο το αφαιρετικό στοιχείο. Το σκίτσο βρίσκει εφαρμογές στη διασκέδαση, στην ψυχαγωγία, στην επιστήμη, την αρχιτεκτονική, τη μόδα και τη βιομηχανία. Ο ακριβής τρόπος σκιτσαρίσματος εξαρτάται από τον σκοπό για τον οποίο προορίζεται το σκίτσο. Ο Σεφέρης υπήρξε ποιητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής και διπλωμάτης. Τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1963. Γραμματολογικά ανήκει στη «Γενιά του '30». Τα ποιήµατά του συνδυάζουν το ελληνικό πολιτιστικό παρελθόν και την ευρωπαϊκή πρωτοπορία του καιρού του. Τα δοκίµιά του είναι υποδείγματα γλωσσικής καθαρότητας και εκφραστικής σαφήνειας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Στη Γλώσσα οι μαθητές καλούνται να περιγράψουν το σκίτσο με τη μορφή του Σεφέρη και να αναδείξουν την πρόθεση του δημιουργού του. Η συσχέτιση των στοιχείων του σκίτσου με τα χαρακτηριστικά της ποίησης του Σεφέρη θα δώσει τη δυνατότητα εμβάθυνσης στο έργο του νομπελίστα ποιητή.
Στα εικαστικά η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί για να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι το σκίτσο είναι μία μορφή τέχνης με την οποία ερχόμαστε σε επαφή συχνότερα απ’ ότι φανταζόμαστε. Συγκρίνουν διαφορετικά είδη σκίτσων και οδηγούνται να ανακαλύψουν κάποιες βασικές τεχνικές και κανόνες που είναι κοινοί για όλα τα είδη σκίτσου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 12
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Generation of 1930 Generation of 1930Generation of 1930
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Design and Color Design and ColorDesign and Color
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE