Ioannis Kapodistrias
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Στη λιθογραφία εικονίζεται η προσωπογραφία του Ιωάννη Καποδίστρια (1776-1831), του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδος, ο οποίος επιλέχθηκε στις 14 Απριλίου 1827 από την Εθνική Συνέλευση της Τροιζήνας. Προώθησε σημαντικές μεταρρυθμίσεις για την ανόρθωση της κρατικής μηχανής, καθώς και για τη θέσπιση του νομικού πλαισίου της πολιτείας, απαραίτητου για την εγκαθίδρυση της τάξης. Φιλοδοξία του ήταν να εξασφαλίσει μαζική και δωρεάν βασική μόρφωση στο λαό. Μέσα από την εκπαίδευση, στην οποία προσέδωσε χαρακτήρα έντονα φιλανθρωπικό και σωφρονιστικό, δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη διαδικασία της κοινωνικής ένταξης των νέων, την προετοιμασία τους για την αγορά εργασίας και την ανάληψη κοινωνικών ρόλων. Επίσης, αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις υπό ενιαία διοίκηση. Μέσα από τη θέση αυτή ήρθε σε τριβή με τους τοπικούς αξιωματούχους με αποτέλεσμα τη δολοφονία του στις 9 Οκτωβρίου 1831 στο Ναύπλιο από τον αδελφό και τον γιο του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, σε αντίποινα της φυλάκισης του τελευταίου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ μπορεί να αξιοποιηθεί στην Ιστορία σε σχέση με τις ηγετικές προσωπικότητες και το ρόλο που έπαιξε ο Καποδίστριας στην ευρωπαϊκή διπλωματία κατά το α΄μισό του 19ου αιώνα. Συνιστάται ένα διαθεματικό σχέδιο εργασίας, όπου μέσα από τη μελέτη ιστορικών πηγών και τεκμηρίων να αποκαλυφθούν οι συνθήκες και οι δομές μιας ολόκληρης εποχής. Η δράση του Καποδίστρια στη διαμόρφωση του ελβετικού Συντάγματος τον καθιστά ηγετική μορφή και στην ευρωπαϊκή ιστορία. Εργασίες που μπορούν να μελετήσουν το έργο του μπορούν να αφορούν: το νόμισμα που έκοψε (Φοίνικας), την οργάνωση της εκπαίδευσης του νεοσύστατου κράτους, την εξωτερική πολιτική του, την κοινωνική πολιτική (Ορφανοτροφείο της Αίγινας), την αντιπολίτευση και τη δολοφονία του. Προτείνεται επίσης να συγκριθεί η ηγετική προσωπικότητα του Καποδίστρια με προγενέστερους, μεταγενέστερους ή και σύγχρονους Έλληνες ηγέτες και να διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά και οι αρετές, που πρέπει να διαθέτει ένας πολιτικός. Διερεύνηση παραδειγμάτων επίσης μπορεί να γίνει για τους πολιτικούς άνδρες που δολοφονήθηκαν για τις ιδέες και τις μεταρρυθμίσεις τους.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
NDC Repositories
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Leading personalities Leading personalitiesLeading personalities
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Interstate relations and diplomacy Interstate relations and diplomacyInterstate relations and diplomacy
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΑΡΙΑ ΚΑΔΙΑΝΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
publisher: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE