Με εκκίνηση από την διακοσμητική λεπτομέρεια του σπιτιού του Ροδάκη ο εκπαιδευτικός προτείνεται να σχεδιάσει ένα σχέδιο δράσης (project) με θέμα την τοπική ιστορία και την λαϊκή αρχιτεκτονική και με στόχο να οξύνει το βλέμμα των μαθητών του σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του ανθρωπογενούς και οικιστικού περιβάλλοντος της περιοχής τους και της Ελλάδας γενικότερα. Αρχικά μπορεί να τους αναθέσει να εμβαθύνουν στην μελέτη του Πικιώνη σχετικά με το σπίτι του Ροδάκη (σχετικό υλικό μπορεί να βρεθεί στον διαδικτυακό τόπο του Μουσείου Μπενάκη). Στην συνέχεια, με αναζήτηση στο διαδίκτυο ή σε σχετικά βιβλία και λευκώματα οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν αρχιτεκτονικές προτάσεις του Πικιώνη, οι οποίες είναι εμπνευσμένες από στοιχεία λαϊκής – παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, όπως είναι (α) το σπίτι Μωραΐτη στις Τζιτζιφιές, (β) το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, (γ) το περίπτερο Ειδών Λαϊκής Τέχνης στο Φάληρο, (δ) οι πλακόστρωτοι και λιθόστρωτοι δρόμοι που οδηγούν στην Ακρόπολη και στου Φιλοπάππου, (ε) ο ναός του Αγίου Δημητρίου Λουμπαρδιάρη, (στ) το αρχοντικό της οικογένειας Χατζηγάκη, στο χωριό Περτούλι Τρικάλων, (ζ) το Δημαρχείο της πόλεως του Βόλου κ.ά., με στόχο να εντοπίσουν και να κωδικοποιήσουν τα στοιχεία των παραπάνω έργων που παραπέμπουν στην λαϊκή αρχιτεκτονική. Τέλος, οι μαθητές θα μπορούσαν να κάνουν σχετικές έρευνες στην πόλη και την περιοχή τους, φωτογραφίζοντας και αποτυπώνοντας σε σχέδια, τα στοιχεία λαϊκής – παραδοσιακής αρχιτεκτονικής από τα οποία χαρακτηρίζονται συγκεκριμένα οικοδομήματα. Η συγκεκριμένη έρευνα αναμένεται να οδηγήσει τους μαθητές στο να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής στον τόπο τους αλλά και στην Ελλάδα γενικότερα, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο «συνομιλεί» αυτή στον τόπο και στον χρόνο. Η έρευνά τους μπορεί να καταλήξει σε δημοσίευση ενός τουριστικού οδηγού με θέμα τα αξιόλογα κτίσματα της περιοχής τους, σε σχετική έκθεση φωτογραφιών και σχεδίων, σε δημιουργία σχετικού ιστοτόπου, ο οποίος θα εμπλουτίζεται συνεχώς με την πρόοδο του σχεδίου εργασίας κ.λπ.