Δημητρης Πικιωνης: Πορτα στην Αιγινα
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το έργο του Δημήτρη Πικιώνη (1918 – 1921) βρίσκεται ενταγμένο στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη. Πρόκειται για αποτύπωση σε ελεύθερο σχέδιο της όψης εξωτερικής εισόδου σπιτιού στην Αίγινα, όπου διακρίνονται η ξύλινη πόρτα, η αψιδωτή καμάρα και το πέτρινο κατώφλι. Ο Δ. Πικιώνης (1887-1968), αρχιτέκτονας και ακαδημαϊκός, με πλούσιο ζωγραφικό, ποιητικό και συγγραφικό έργο συνδυάζει στα δημιουργήματά του την καλλιτεχνική δημιουργία με τον φιλοσοφικό στοχασμό. Μαθητής του Κ. Παρθένη σπούδασε στο Μόναχο και το Παρίσι σχέδιο και ζωγραφική και παρακολούθησε μαθήματα αρχιτεκτονικής στην École des Beaux Arts. Στα έργα του εντάσσονται η διαμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου γύρω από την Ακρόπολη και του λόφου Φιλοπάππου, το θερινό θέατρο Μ. Κοτοπούλη, το Πειραματικό Σχολείο Θεσσαλονίκης κ.ά. Το συγκεκριμένο σχέδιο είναι της περιόδου που ο αρχιτέκτονας δημιουργούσε σχέδια της λαϊκής αρχιτεκτονικής της Αίγινας (Πικιώνη, Α., Παρούσης, Μ., (επ.), (1999): Δημήτρης Πικιώνης, Κείμενα, Αθήνα, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης).

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί κατά τη μελέτη της λαϊκής αρχιτεκτονικής στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Τοπικής Ιστορίας. Ειδικότερα, το σχέδιο μπορεί να αποτελέσει στοιχείο σύγκρισης με άλλα παρόμοια, διαφορετικών περιοχών της Ελλάδας, με στόχο την κατανόηση εκ μέρους των μαθητών της σύνδεσης που υπάρχει μεταξύ των αρχιτεκτονικών και αισθητικών επιλογών με το ιστορικό, πολιτισμικό και φυσικό περιβάλλον του κάθε τόπου. Επίσης, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει αφορμή για διαθεματικές δραστηριότητες που αφορούν το έργο του Δ. Πικιώνη, ιδιαίτερα μάλιστα σε περιοχές όπου υπάρχουν ή υπήρξαν έργα του. Τέλος, η εικόνα μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για παραγωγή προφορικού ή γραπτού λόγου και ειδικότερα του κειμενικού είδους της φανταστικής ιστορίας ή της μυθοπλαστικής αφήγησης προσαρμοσμένης στην ηλικία των μαθητών, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας (ενδεικτική δραστηριότητα: ‘Τι βρίσκεται πίσω από την κλειστή πόρτα’; φανταστείτε την εποχή, τους ήρωες, τα γεγονότα και γράψτε μία ιστορία για τα πρόσωπα που ζουν πίσω από αυτήν, συνολικής έκτασης 250 – 500 λέξεων).


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary techniques / methods Literary techniques / methodsLiterary techniques / methods > Mythical method Mythical methodMythical method
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΖΑΓΚΑ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE