Δημητρης Πικιωνης Οικια Γκαρη στο Ψυχικο
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο Δημήτρης Πικιώνης ήταν αρχιτέκτονας και ακαδημαϊκός. Γεννήθηκε στον Πειραιά το 1887 από Χιώτες γονείς. Το 1906 έγινε μαθητής του Κωνσταντίνου Παρθένη ενώ παράλληλα σπούδαζε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Αθηνών, απ' όπου το 1908 πήρε το δίπλωμα του Πολιτικού Μηχανικού. Συνέχισε τις σπουδές του στο Μόναχο και στη συνέχεια στο Παρίσι, όπου διδάχθηκε σχέδιο και ζωγραφική στην Académie de la grande Chaumière. Παράλληλα γράφτηκε στο εργαστήριο του αρχιτέκτονα Chifflot και παρακολούθησε τα μαθήματα των αρχιτεκτονικών συνθέσεων στην École des Beaux Arts. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του σημαντική ήταν και η επιρροή του Αναστάσιου Ορλάνδου, του Giorgio de Chirico, του Περικλή Γιαννόπουλου και του Γιώργου Μπουζιάνη. Το έργο του ως αρχιτέκτονας ξεκίνησε με την οικία Μωραΐτου στις Τζιτζιφιές (1921-1923). Σε μια εποχή που στην Ελλάδα, μαζί με το μοντέρνο κίνημα, η κτηριολογία ήρθε να αντικαταστήσει την αρχιτεκτονική, το αρχιτεκτονικό έργο του Δημήτρη Πικιώνη συνδυάζει την καλλιτεχνική δημιουργία το φιλοσοφικό στοχασμό, την ιστορία, την παράδοση και ταυτόχρονα το νεωτερισμό και διακρίνεται κυρίως σε δύο περιόδους: πριν και μετά το 1932. Η οικία Γκαρή στο Ψυχικό κατασκευάστηκε το 1934.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το σχέδιο του Πικιώνη, είναι μία από τις όψεις της οικίας Γκαρή. Οι μαθητές στο μάθημα των Εικαστικών στη Β’ και στη Γ’ Γυμνασίου προτείνεται να κάνουν οπτική ανάλυση στο σχέδιο του Δ. Πικιώνη, να διερευνήσουν το έργο του, αλλά και τις επιρροές που έχει δεχτεί. Παράλληλα μπορούν να το συγκρίνουν με το έργο άλλων Αρχιτεκτόνων ελλήνων και ξένων της ίδιας εποχής. Ο /Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να διοργανώσει μια εκπαιδευτική περιήγηση σε κτίρια που έχει φτιάξει ο Πικιώνης να χωρίσει τους μαθητές σε ομάδες εργασίας και άσκησης. Στη Γ’ Λυκείου, στο μάθημα επιλογής "Γραμμικό Σχέδιο", οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν ένα έργο του Πικιώνη να το μελετήσουν και να το αναπαράγουν, όπως την οικία Γκαρή στο Ψυχικό. Επίσης, οι μαθητές θα μπορούσαν, στο μάθημα των Εικαστικών, να αναζητήσουν πληροφορίες για τους καλλιτέχνες που ο Πικιώνης είχε έρθει σε επαφή όπως, ο Μπουζιάνης, ο Giorgio ge Chirico κ.ά.. Στο μάθημα της Ιστορίας, σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό μπορούν να διερευνήσουν την εποχή που έζησε ο Δ. Πικιώνης.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Drawing DrawingDrawing > Drawing of views Drawing of viewsDrawing of views
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Issues of Visual Arts Issues of Visual ArtsIssues of Visual Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
psychomotor > to imitate and try
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΟΥΡΣΕΛΑ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE