Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Dimitris Pikionis, Experimental School of Thessaloniki, Department sided 1935
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Απεικονίζεται όψη του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, γνωστό και ως Πειραματικό Σχολείο Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ή συνοπτικά Πειραματικό Σχολείο ΑΠΘ από τη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη. Ένα δημόσιο ελληνικό σχολείο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο οποίο υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Το κτήριο του σχολείου σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη. Ο Δημήτρης Πικιώνης ήταν ο κυριότερος εκπρόσωπος και προασπιστής της ελληνικής τέχνης που πήγαζε από την παράδοση και την ιστορία. Ιδιαίτερα σημαντικά έργο διακρίνεται η επίδραση της λαϊκής παράδοσης, όπου αποτυπώνεται ελληνικό στοιχείο μακεδονίτικης αρχιτεκτονικής, και κυριαρχεί η σύνθεση της μοντέρνας και λαϊκής αρχιτεκτονικής. Πρωτολειτούργησε το 1934 με διευθυντή το Βασίλειο Τατάκη, ο οποίος έγινε αργότερα καθηγητής της Φιλοσοφίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και με επιβλέποντα καθηγητή τον Αλέξανδρο Δελμούζο.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας και της τέχνης της αρχιτεκτονικής. Ο εκπαιδευτικός μπορεί διαθεματικά να αναφερθεί και μελετήσει μαζί με τους μαθητές την αρχιτεκτονική στον Ελλαδικό χώρο και συγκεκριμένα στην περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, (Μακεδονίτικη Αρχιτεκτονική). Αφού παρουσιαστεί η εικόνα του σχολείου μπορεί οι μαθητές σε ομάδες να ερευνήσουν κριτικά και με αξιοποίηση των πηγών από βιβλία ή το διαδίκτυο την ιστορικότητας της εικόνας, πρόσφατες και παλαιότερες εικόνες κτηρίων και έτσι να παρατηρήσουν και μελετήσουν κριτικά την αλλαγή στο οικιστικό περιβάλλον των μεγάλων πόλεων και τα αίτια αυτής της αλλαγής. Επίσης μια γνωριμία με τα γενικά χαρακτηριστικά της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής (μακεδονική, ηπειρώτικη ιονική και κυκλαδίτικη), τον Μοντερνισμό και τη πιθανή σύζευξη των παραπάνω τάσεων.. Επιπλέον να μελετηθεί η ζωή και οι κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν σε κάθε εποχή και περιοχή της Ελλάδας, καθώς και να διερευνηθούν από τους μαθητές αντίστοιχα οι συμβολές των αρχιτεκτόνων στο αστικό τοπίο των πόλεων και ο χαρακτήρας που δίδουν με τις παρεμβάσεις τους. Αφού ολοκληρωθεί η έρευνα με την καθοδήγηση και τον συντονισμό από τον εκπαιδευτικό οι μαθητές παρουσιάζουν τις μελέτες τους και ακολουθεί κριτικός και εποικοδομητικός διάλογος στην ολομέλεια της τάξης πάνω στις αναφερθείσες θεματικές, ιστορικά γεγονότα και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις με τους εκπροσώπους της σε κάθε εποχής. Μελετώνται επίσης κριτικά η σημασία της διαφύλαξης της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής και το έργο του αρχιτέκτονα Πικιώνη.
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 20
INTENDED END USER
SPECIAL NEEDS
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/5177
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > reciprocal teaching
constructivist > experiential learning
constructivist > action research
constructivist > communities of practice
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
affective > to organize values
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ
metadata validator: ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΡΟΣΔΟΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator