Only Photodentro Repositories
User Generated Content
Clear active filters
Subscribe to a subject area to receive notifications for new items
Παιδια στο Ζαννειο ορφανοτροφειο
METADATA PROVIDER
LEARNING OBJECT PROVIDER
DESCRIPTION
Πρόκειται για μια εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία της Βούλας Παπαϊωάννου (Λάρισα 1898-Αθήνα 1990) με παιδιά στο Ζάννειο ορφανοτροφείο στον Πειραιά στα 1945-1946. Η Βούλα Παπαϊωάννου μετά την απελευθέρωση απαθανάτισε τραγικές προσωπικές ιστορίες και φυσιογνωμίες απλών ανθρώπων που παραπέμπουν μάλλον στην αξιοπρέπεια παρά στην εξαθλίωση. Η Βούλα Παπαϊωάννου εντάσσεται στο ρεύμα της «ανθρωπιστικής φωτογραφίας» που αναπτύχθηκε ως αντίδοτο της κατάλυσης των ανθρωπίνων αξιών εξαιτίας του πολέμου. Η φωτογραφία απεικονίζει τρία αγόρια, διαφορετικών ηλικιών, στον αύλειο χώρο του ορφανοτροφείου να παίζουν. Τα δύο συμμετέχουν ενεργά στο παιχνίδι ενώ το τρίτο, το πιο μικρό, χαίρεται μόνο και μόνο ως παρατηρητής. Το Ζάννειο Ίδρυμα Παιδικής Προστασίας και Αγωγής ιδρύθηκε το 1874 από την Ελένη Ζαννή, χήρα του εμπόρου και ευεργέτη του Πειραιά Νικήτα Ζαννή. Μέχρι το 1950 περιέθαλπε χιλιάδες από τα ορφανά παιδιά που είχε αφήσει πίσω του ο πόλεμος, ενώ σήμερα φιλοξενούνται παιδιά από πολύτεκνες, μονογονεϊκές και με οικονομικά προβλήματα οικογένειες.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Οι μαθητές περιγράφουν την φωτογραφία και κάνουν προβλέψεις για την εποχή και τον χώρο στον οποίο έχει «τραβηχτεί» αυτή η φωτογραφία. Προσπαθούν να μαντέψουν το παιχνίδι των αγοριών και εκφράζουν τα συναισθήματα που του προκαλεί. Αναζητούν τις αιτίες που μπορούν να οδηγήσουν ένα παιδί σε ένα ίδρυμα κοινωνικής προστασίας. Συσχετίζουν την φωτογραφία με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής και αναδεικνύουν τις συνέπειες των πολέμων.
Αναζητούν ιδρύματα παιδικής προστασίας στην περιοχή τους. Συζητούν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά που φιλοξενούνται σε ένα τέτοιο ίδρυμα και οργανώνουν μια επίσκεψη στο πλαίσιο μιας κοινής δράσης.
Στόχος της φωτογράφου ήταν να ευαισθητοποιήσει την διεθνή κοινή γνώμη για τις συνέπειες του πολέμου. Για να πετύχει αυτόν τον στόχο χρησιμοποίησε τη δύναμη της φωτογραφίας. Ποια νομίζετε ότι είναι τα στοιχεία της φωτογραφίας που θα βοηθούσαν να επιτευχθεί αυτός ο στόχος; Οι μαθητές συζητούν για τους τρόπους που θα χρησιμοποιούσαν οι ίδιοι για να αφυπνίσουν την κοινή γνώμη προκειμένου να μην υπάρχουν παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα.
LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 15
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
METADATA PAGE URL
CONTENT PROVIDER URL
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΟ
8526/4639
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory
> Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century)
> War events War eventsWar events
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Image reproduction Image reproductionImage reproduction
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > design-based learning
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
constructivist > design-based learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to adapt and perform creatively
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor:
Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
Show user comments and ratings Hide user comments and ratings
USER COMMENTS
Συνδεθείτε για να προσθέσετε το δικό σας σχόλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια για το συγκεκριμένο αντικείμενο.
USER RATINGS
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Total votes: 0
aggregator