Αποκατασταση ζημιων γεφυρας 1945 - 1946
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Οι κατακτητές φρόντιζαν για την κατάληψη γεφυρών, όπως της Κορίνθου για να εξασφαλίσουν το πέρασμα των γερμανικών στρατευμάτων. Αντίστοιχα, οι αμυνόμενοι Έλληνες και οι σύμμαχοί τους, κατέστρεφαν οδικούς άξονες και ανατίναζαν γέφυρες προκειμένου να ανακόψουν τη γερμανική προέλαση (καταστροφή της γέφυρας των Τοξοτών στον ποταμό Νέστο, της γέφυρας του Αλιάκμονα, κ.λ.π.). Πολλές άλλες γέφυρες επλήγησαν από βλήματα και βόμβες. Μετά το πέρας του πολέμου δημιουργήθηκε η ανάγκη αποκατάστασης των ζημιών αυτών των γεφυρών, ώστε να αποκατασταθεί και η κυκλοφορία. Το ασπρόμαυρο αρνητικό εμφανίζει τέτοιου είδους εργασίες αποκατάστασης ζημιών σε γέφυρα. Δημιουργός του έργου είναι η Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου, γνωστή φωτογράφος της εποχής, η οποία με ευαισθησία αποτύπωσε τις συνέπειες και τις πληγές που άφησε πίσω του ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Έξι χαρτονομίσματα του ευρώ εμφανίζουν στη μια τους πλευρά γέφυρες. Οι γέφυρες αυτές είναι φανταστικές και συμβολίζουν τους δεσμούς που ενώνουν τους ευρωπαϊκούς λαούς μεταξύ τους και με τον υπόλοιπο κόσμο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός, τους εμφανίζει χαρτονομίσματα του ευρώ που εμφανίζουν γέφυρες ως αρχιτεκτονικά στοιχεία διαφόρων ρυθμών και εποχών. Επισημαίνει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες ότι αυτές οι γέφυρες δεν είναι υπαρκτές και τους ρωτά να υποθέσουν γιατί επιλέχτηκαν ως τύπωμα σε έξι από τα εφτά χαρτονομίσματα του ευρώ. Αναμένεται να εντοπίσουν το ενωτικό και επικοινωνιακό μήνυμα που περνούν στους λαούς. Η χρησιμότητα και η αναγκαιότητα των γεφυρών στην οδοποιία, μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητή από τους εκπαιδευόμενους. Έχοντας αυτό ως δεδομένο, μπορούν εύκολα να εξάγουν το συμπέρασμα ότι οι γέφυρες σε καιρό πολέμου, αποτελούν επιχειρησιακό στόχο. Η κατάληψη γεφυρών εξασφαλίζει τη διάβαση αυτών που θέλουν να προελάσουν, ενώ η καταστροφή τους είναι ζητούμενο όσων επιθυμούν να εμποδίσουν αυτήν την προέλαση. Ο/η εκπαιδευτικός εμφανίζει με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα το έργο της Βούλας Παπαϊωάννου. Ακολουθούν σχόλια για το θέμα του ασπρόμαυρου αυτού αρνητικού. Δίδεται η χρονολογία λήψης του έργου. Αμέσως μετά οι εκπαιδευόμενοι γράφουν επιχειρηματολογικό κείμενο, με θέμα τα δεινά και οι συνέπειες των πολέμων. Στα Εικαστικά δημιουργούν μακέτα με γέφυρες που ενώνουν πλαγιές βουνών, όχθες ποταμών, ακτές μεταξύ τους. Επίσης, ζωγραφίζουν γέφυρες με διαφορετικά σχέδια και χρώματα. Στη συνέχεια παρουσιάζουν έκθεση με τα έργα τους, της οποίας τον τίτλο συναποφασίζουν, όπως " Γεφυρώστε το χάσμα ανάμεσα σε λαούς και ανθρώπους".


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Political & Social Sciences Political & Social SciencesPolitical & Social Sciences
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Argumentative texts Argumentative textsArgumentative texts
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to organize values
affective > to form and follow a system of values
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE