Συντηρηση τρενου στον Πειραια 1945-1950
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Τη φωτογραφία τράβηξε η Βούλα Θεοχάρη Παπαϊωάννου (1898-1900). Το έργο που άφησε αποτυπώνει κοινωνικό προβληματισμό και ευαισθησία, αποθανατίζοντας τα βάσανα του ελληνικού λαού, την εποχή του 1940. Το 1944 ο Πειραιάς βομβαρδίστηκε από τους συμμάχους, με αποτέλεσμα να πάθει μεγάλες ζημιές ο Σταθμός του Σιδηροδρόμου (διακόπηκαν οι συγκοινωνίες, το φως, το νερό και το τηλέφωνο). Στη συγκεκριμένη φωτογραφία φαίνεται να επισκευάζουν ένα βαγόνι του σιδηροδρόμου, το 1945-50. Το 1869 εγκαινιάστηκε ο Ατμήλατος Σιδηρόδρομος των ΣΑΠ (Σιδηρόδρομος Αθηνών Πειραιώς) κάνοντας τη διαδρομή Θησείο - Πειραιά. Ήταν ο πρώτος Αστικός Σιδηρόδρομος, το πρώτο μέσο σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα και ο τρίτος στον κόσμο μετά το Λονδίνο 1863 και την Νέα Υόρκη το 1867. Ο σιδηρόδρομος αυτός που ήταν ατμοκίνητος, αργότερα το 1907, έγινε ηλεκτροκίνητος, όπως φαίνεται και στο συγκεκριμένο έργο.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο/η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες το έργο, με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα. Ο/η εκπαιδευτικός τους λέει πληροφορίες για την ιστορία του Σιδηροδρόμου του Πειραιά. Το θέμα εστιάζει στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και βρίσκουν πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Μια ομάδα αναλαμβάνει να συνεργαστεί και να συλλέξει πληροφορίες για την ιστορία των σιδηροδρόμων, μια άλλη για τα τροχοφόρα, μια άλλη για τα αεροπλάνα και η τελευταία για τα πλοία. Στο μάθημα της Γεωγραφίας βρίσκουν στο Google Earth τη διαδρομή που ακολουθούσε όταν πρωτοδημιουργήθηκε η γραμμή του Σιδηροδρόμου του Πειραιά, καθώς και τα σημεία που συνδέει στη σημερινή του διαδρομή ως Γραμμή 1. Στο μάθημα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, ασχολούνται με το αποτέλεσμα που έχει η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, του θορύβου και του κυκλοφοριακού προβλήματος. Στο μάθημα της Γλώσσας γράφουν μια φανταστική αφήγηση με θέμα: "Ένα ταξίδι με τo Σιδηρόδρομο του Πειραιά στον πόλεμο του 1940". Επίσης, με δημοσιογραφικό μαγνητοφωνάκι παίρνουν συνεντεύξεις από επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης τους και γράφουν σχετικό άρθρο, το οποίο μπορεί να συμπεριληφθεί στη σχολική εφημερίδα τους. Στο μάθημα των Εικαστικών δημιουργούν οι εκπαιδευόμενοι/ες το δικό τους σιδηρόδρομο, δημιουργώντας βαγόνια με ανακυκλώσιμα υλικά. Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής οι εκπαιδευόμενοι/ες παίζουν θεατρικό παιχνίδι, μιμούμενοι τα βαγόνια ενός τρένου. Ξεκινά να κινείται ο οδηγός του τρένου με ένα βαγόνι που το αναπαριστά ένα παιδί. Όση ώρα κινούνται στο χώρο, επαναλαμβάνουν τον ήχο τσαφ τσουφ. Σταματούν μπροστά σε ένα παιδί, το οποίο πρόκειται να γίνει το επόμενο βαγόνι, αφού πρώτα απαντήσει σε μια ερώτηση, όπως: "Ποιο είναι το αγαπημένο σου βιβλίο και γιατί;". Το "τρένο" συνεχίζει να κινείται μέχρι όλοι οι εκπαιδευόμενοι/ες γίνουν "βαγόνια"...


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Internet InternetInternet > World Wide Web World Wide WebWorld Wide Web
Information & Communication Technologies (ICT) Information & Communication Technologies (ICT)Information & Communication Technologies (ICT) > Software SoftwareSoftware > Graphical User Interface Graphical User InterfaceGraphical User Interface
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Decorative Arts Decorative ArtsDecorative Arts
Drama/Theater in Education (DiE/TiE) Drama/Theater in Education (DiE/TiE)Drama/Theater in Education (DiE/TiE) > Activities ActivitiesActivities
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Speech - Communication Speech - CommunicationSpeech - Communication > Oral / Written / Digital Speech Oral / Written / Digital SpeechOral / Written / Digital Speech
Modern Greek Language Modern Greek LanguageModern Greek Language > Text genres Text genresText genres > Types of Narrative Types of NarrativeTypes of Narrative
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
cognitivist > reciprocal teaching
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
affective > to form and follow a system of values
psychomotor
psychomotor > to imitate and try
psychomotor > to perform confidentially following instructions
psychomotor > to perform independently, skillfully and precisely
psychomotor > to adapt and perform creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE