Αlley
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει μια δεντροστοιχία σε φθινοπωρινό ή χειμωνιάτικο τοπίο, στη διαδρομή από την Αττική στην Πελοπόννησο. Η Β. Παπαϊωάννου με τις φωτογραφίες της περιγράφει, αφηγείται και εικονογραφεί καθημερινά στιγμιότυπα τοπία και ιδιαίτερα γεγονότα της καθημερινής ζωής, με την πεποίθηση πως το φωτογραφικό μέσο είναι ικανό να συλλάβει την ανθρώπινη φύση και να απεικονίσει ιδέες και συναισθήματα. Η δεντροστοιχία είναι μια σειρά δέντρων φυτεμένων σε κανονικές μεταξύ τους αποστάσεις, με συγκεκριμένους σκοπούς και στόχους. Η φύτευση της δεντροστοιχίας μπορεί να γίνει κατά μήκος οδικών αξόνων, κατά μήκος πεζοδρομίων, σε πάρκα πλευρικά των μονοπατιών για οριοθέτηση της πορείας, για τονισμό συγκεκριμένου μνημείου ή μνημειακού χώρου. Επίσης μια συστάδα δένδρων ή μια ειδική δεντροστοιχία κατάλληλα σχεδιασμένη και φυτεμένη μπορεί να απαλύνει ή να μετριάσει σε μία περιοχή τον θόρυβο της πόλης. Τη δεντροστοιχία του μαθησιακού αντικείμενου φαίνεται να αποτελούν φυλλοβόλα δέντρα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα έναυσμα για τους μαθητές για αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με τη δενδροκαλλιέργεια ως μια σημαντική οικονομική επένδυση στην Ελλάδα. Συγκεντρώνουν στοιχεία για τα είδη δενδροκαλλιέργειας και τις καλλιεργούμενες ποικιλίες στη χώρα μας καθώς και για τις δυνατότητες και προοπτικές της. Καταθέτουν δεδομένα για τις βιολογικές καλλιέργειες και τη σύγχρονη φυτοπροστασία στις δενδρώδεις καλλιέργειες. Βρίσκουν και δείχνουν στην ολομέλεια της τάξης φωτογραφίες με δεντροστοιχίες, τις οποίες και αναρτούν στην τάξη. Ζητούν από το Γεωπόνο του Δήμου να τους ενημερώσει για τα είδη δενδροστοιχιών στη περιοχή τους και σε κάποιο χώρο του σχολείου ή στον κήπο του φτιάχνουν τη δική τους μικρή δενδροστοιχία. Επιπλέον, στα πλαίσια της Αισθητικής Αγωγής οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες και συζητούν για το τι σημαίνει ο όρος τοπίο και αρχιτεκτονική τοπίου, ποιες επιστήμες περιλαμβάνει, καθώς και έργα σπουδαίων αρχιτεκτόνων τοπίου, τα οποία και παρουσιάζουν στην τάξη. Τέλος, προσπαθούν να σχεδιάσουν τα ίδια, τη διαμόρφωση της αυλής του σχολείου τους με βάση όσα έμαθαν για την αρχιτεκτονική τοπίου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Natural environment Natural environmentNatural environment > Biosphere BiosphereBiosphere
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Architecture ArchitectureArchitecture
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
cognitive > process
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to apply
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΕΙΝΤΑΣΗ , ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE