Όργωμα στην Αγροτικη Σχολη Ιωαννινων
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία απεικονίζει δύο σπουδαστές της Αγροτικής Σχολής Ιωαννίνων να οργώνουν τη γη με μουλάρι. Οι αγροτικές σχολές προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες στον εκσυγχρονισμό και στη χρήση νέων μεθόδων τόσο στην καλλιέργεια της γης όσο και στη ζωική παραγωγή. Σήμερα λειτουργούν έξι σχολές και καθεμία προσφέρει εξειδικευμένη γνώση. Για παράδειγμα, η Αγροτική Σχολή Ιωαννίνων λειτουργεί ως Γαλακτομική – Τυροκομική, της Νεμέας ως σχολή Αμπελουργίας – Οινοτεχνίας κ.ο.κ. Η φωτογράφιση έγινε το 1946 από τη Βούλα Παπαϊωάννου, σημαντική φωτογράφο του 20ου αιώνα, η οποία ασχολήθηκε με τη φωτογραφία από το 1935 και φωτογράφισε σκηνές όπως τον αποχαιρετισμό των στρατιωτών για τη μεταφορά τους στο μέτωπο το 1940, τη φροντίδα των τραυματιών, τις εικόνες πείνας της κατοχής και καθημερινές εικόνες της ελληνικής υπαίθρου μεταπολεμικά. Μέσα από το έργο της περνάει αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον της ανθρωπότητας μετά τον πόλεμο. Η φωτογραφία περιλαμβάνεται σε συλλογή με φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το ΜΑ προβάλλεται με τον βιντεοπροβολέα, είτε κατά το μάθημα της Γεωγραφίας είτε κατά την εκπόνηση σχεδίου εργασίας, τόσο σε μαθητές του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου. Οι μαθητές αναγνωρίζουν την εργασία που γίνεται και προσπαθούν να την εντάξουν στο κατάλληλο χωροχρονικό πλαίσιο χρησιμοποιώντας στοιχεία που αποτυπώνονται στη φωτογραφία όπως τα ρούχα των νέων, το πηλήκιο που φορούν, το φυσικό περιβάλλον, ο τρόπος οργώματος. Αφού γίνει η παραπάνω αναγνώριση, ακολουθεί συζήτηση και ερευνητική εργασία από τους μαθητές για θέματα όπως: η εκπαίδευση των νέων αγροτών σήμερα και η αναγκαιότητά της, η εξέλιξη των μεθόδων και των τεχνολογιών στην παραγωγή αγροτικών και ζωικών προϊόντων, η χρήση των υδάτινων πόρων κατά την παραγωγή, η αντιμετώπιση των φυτικών – ζωικών ασθενειών, ο εμπλουτισμός του εδάφους με λιπάσματα κ.ά. Κατά τη συζήτηση είναι δυνατόν να αναδειχθούν τόσο τα θετικά στοιχεία της εξέλιξης της παραγωγής με την αύξησή της, όσο και τα αρνητικά στοιχεία της εξέλιξης της παραγωγής, όπως η κατάχρηση των φυτοφαρμάκων, η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα από την αλόγιστη χρήση λιπασμάτων κ.ά. Επίσης, το ΜΑ μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το μάθημα των εικαστικών τόσο των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού όσο και του Γυμνασίου στη διδασκαλία θεμάτων σχετικών με την τέχνη και ειδικότερα με τη φωτογραφία τον 20ο αιώνα.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 15
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Geography - Geology Geography - GeologyGeography - Geology > Man-made environment Man-made environmentMan-made environment > Development DevelopmentDevelopment
Design & Technology Design & TechnologyDesign & Technology > Production ProductionProduction > Primary sector Primary sectorPrimary sector
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Issues of Visual Arts Issues of Visual ArtsIssues of Visual Arts
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
constructivist > socratic instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΠΟΥΛΟΣ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE