Τρυγος, Κρητη, 1950-1955
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η φωτογραφία της Βούλας Μάστορη Παπαϊωάννου χρονολογείται γύρω στα 1950-1955 και αποτυπώνει γυναίκες να τρυγίζουν σταφύλια στο νησί της Κρήτης. Η περίοδος του τρύγου συνδέεται με πολλά ελληνικά ήθη και έθιμα που έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα. Η φωτογράφος ταξίδεψε μεταπολεμικά στην ελληνική ύπαιθρο προκειμένου να απαθανατίσει με το φωτογραφικό της φακό την καθημερινή ζωή των Ελλήνων της υπαίθρου, δίνοντας έμφαση στον άνθρωπο και κυρίως στις Ελληνίδες, διασώζοντας τρόπους ζωής, συνήθειες και επαγγέλματα που υπό άλλες συνθήκες θα είχαν χαθεί οριστικά. Το έργο της φωτογράφου εντάσσεται στο ρεύμα της "ανθρωπιστικής φωτογραφίας", καθώς κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής προσπάθησε μέσα από το έργο της να δώσει έμφαση στην κατάλυση των ανθρώπινων αξιών εξαιτίας του πολέμου, ενώ μεταπολεμικά προσπάθησε να εκφράσει την αισιοδοξία για το μέλλον της ανθρωπότητας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί σε διαθεματικά σχέδια εργασίας που μελετούν τις επαγγελματικές δραστηριότητες των Ελλήνων, ιδιαίτερα των Ελληνίδων της υπαίθρου κατά τη μεταπολεμική περίοδο και τις προσπάθειες οικονομικής ανόρθωσης του ελληνικού κράτους. Επίσης, μπορεί να αξιοποιηθεί σε σχέδια εργασίας που μελετούν τα ήθη και τα έθιμα που συνδέονται με επαγγέλματα καθώς και για τη μελέτη επαγγελμάτων τα οποία έχουν εξαφανιστεί ή τείνουν να εξαφανιστούν. Στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, το αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σε σχέδια εργασίας που μελετούν τα ήθη και τα έθιμα που συνδέονται με τον τρύγο σε διάφορους λαούς του κόσμου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
6 - 20
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Benaki Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Newer and Modern History (19th-20th century) Newer and Modern History (19th-20th century)Newer and Modern History (19th-20th century) > Society and everyday life Society and everyday lifeSociety and everyday life
Intercultural Education Intercultural EducationIntercultural Education
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΡΑΛΙΑ ΘΩΜΑ
metadata validator: ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Μπενάκη
publisher: Μουσείο Μπενάκη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE